Iz Vikenda: Miss Slovenije kmalu resničnostni šov?

Mis Slovenije so izbrali na hitro in brez televizijskega prenosa. Kaj pravijo lastniki licence, predstavniki televizij in mis Slovenije?

Objavljeno
02. avgust 2012 15.34
Teja Roglič, Vikend
Teja Roglič, Vikend

Imamo mis, nimamo mis, mis je okronana v nekem hotelu brez televizijskih kamer ... Že nekaj let največja lepotna tekmovanja nimajo več pravega blišča niti pozornosti televizij. Kaj se dogaja, smo vprašali aktualno mis Slovenije, ki je že na svetovnem izboru, a njene predstavitve ne bo mogoče spremljati, saj na slovenskih televizijah ne bo prenosa. Pogovarjali smo se tudi z lastniki licence, ki imajo za prihodnje leto ambiciozne načrte, a izjave s televizij kažejo, da pri njih ni toliko zanimanja. Pogled nazaj pa sta dodala nekdanja mis Slovenije in dolgoletni lastnik licence.

Igor Šajn, svetovalec pri projektu Miss Slovenija

Licenco za Miss Slovenije ste kupili letos in mis okronali v hotelu brez prireditve in prenosa. Zakaj ste sploh kupili licenco, če niste mogli izvesti prireditve?

V začetku leta smo se s podjetjem AMC Studio, ki je naš partner pri projektu, že pogovarjali z organizatorji v Londonu. Ker organizator, ki je imel licenco pred nami, projekta ni več mogel speljati, smo odšli h gospe Morleyjevi in se dogovorili, da bomo pripravili projekt za leto 2013. Začetek letos septembra in konec s televizijskim prenosom maja prihodnje leto. A njena želja je bila, da ne bi Slovenija že tretjič ostala brez predstavnice – enkrat je nismo poslali, enkrat je odšla domov po nekaj dneh, ker je imela težave –, zato je vprašala, ali lahko letos projekt izpeljemo. Povedal sem, da tako kot sicer delamo projekte, to ni mogoče, a je rekla, da bi naredili kasting in izbrali mis, in tako smo se dogovorili. Letos torej sploh ni bilo projekta Miss Slovenija, reševali smo situacijo, v kateri se je Slovenija spet znašla.

Kakšne načrte imate za prihodnje leto?
Zahteve gledalcev so se spremenile, občinstvo želi, da imajo oddaje koncept, da niso enkratni dogodki. Že pred dvema letoma sem se pogovarjal s POP TV in drugimi večjimi televizijami o takšnih projektih, ker je bilo vse manj zanimanja televizij. Težava je, da je finale Miss Slovenije enkratna oddaja, ogromno stane, težko jo tržiš, čeprav verjamem, da bi bila gledanost lahko fantastična. Spomnim se, kako je bilo pred leti, glasbeniki so že na finalu gospoda Geržino spraševali, ali bodo lahko prihodnje leto spet nastopili, vsi so se hoteli tam pokazati. Potem pa je zaradi določenih napak v konceptu projekta padla gledanost, pojavila se je še kriza in usmeritve televizij so se spremenile. Naši predhodniki so omenjali, da so želeli delati resničnostni šov, mi imamo ta resničnostni šov narejen in stoji v predalu že tri leta, ker smo ga za leto 2013 želeli uveljaviti za Miss Earth. Za prihodnje leto tako načrtujemo, da bi bilo pred finalom na televiziji še šest oddaj, ki bi stopnjevale zanimanje gledalcev.

Verjetno ta projekt vidite na kateri od komercialnih televizij?

Za zdaj so še vse karte odprte, a vidimo, da so uredniki, ki imajo vizijo, kaj bi se dalo narediti. Zakaj nacionalni projekt ne bi bil predvajan na nacionalni televiziji, saj lahko tudi nacionalna televizija tako konkurira drugim televizijam? Bistvo ideje je, da bi od polfinalne prireditve, na kateri bi bilo na primer dvajset deklet, potem do finala dekleta odpadala. Dekleta bi se spopadla z nalogami, šovom talentov, dobrodelno akcijo, športnim dogodkom, na Miss Earth delamo na primer pogovorni šov, na katerem dekleta zagovarjajo žgoče teme.

 

Zdravko Geržina, 
lastnik licence za Miss Slovenije od 1992 do 2007

Zakaj ste po mnogih letih prekinili lastništvo licence?
Ko smo kupili licenco, je bil izbor za Miss sveta po gledanosti in številu tekmovalk na prvem mestu, zato smo se takoj odločili, da bomo lepotni izbor v Sloveniji organizirali na ravni, ki si ga ta mednarodno priznana prireditev zasluži. Uvedli smo sistem od sedem do deset predizborov po vsej Sloveniji, s katerih so bile pripravljene TV-reportaže, nato polfinalni izbor, s katerega je bila producirana televizijska oddaja, in veliki finale, ki ga je neposredno prenašala televizija, zmagovalka pa je dobila za nagrado osebni avto v trajno last. Promocije so tako trajale vse leto, kar je bilo medijsko zelo dobro pokrito, in dogodek se je končal s TV-prenosom svetovnega lepotnega izbora. Televizijske oddaje so postavljale rekorde v gledanosti. Po letu 2005 so se zaprla mnoga podjetja v tekstilni in obutveni industriji, ki so bila glavni opremljevalci in sponzorji, začela se je splošna gospodarska kriza, povečevala se je plačilna nedisciplina, sponzorjev je bilo vse manj, in ko smo ugotovili, da izbora ne moremo več organizirati na ravni, ki smo si jo postavili, smo leta 2008 odstopili od podpisa nove licenčne pogodbe.

Kako komentirate sedanje stanje, ko izbori so ali jih ni, ni televizijskih prenosov ...
Razumemo organizatorje lepotnih izborov, ki se kljub krizi trudijo organizirati uradni lepotni izbor za Miss Slovenije, pa čeprav v hotelskih sejnih sobah, vendar naša agencija po 16 letih uspešne organizacije izbora ne more pristajati na takšno raven.

 

Branko Čakarmiš, programski direktor Pro Plusa
»Letos in že nekaj let prej nas ni nihče poiskal glede prenosa izbora Miss Slovenije. Prav tako ne bomo prenašali Miss Universe ali kakšnega drugega lepotnega izbora. Lepotna tekmovanja, kot recimo Miss sveta, ne zanimajo slovenskih gledalcev, saj običajno potekajo ob manj primernih urah. Enkratni TV dogodki – in mednje sodijo tudi lepotni izbori – niso več zanimivi za televizijske programe, ki želijo dosegati čim več gledalcev. Lepotni izbori si težko pridobijo pozornost med vsemi medijskimi dogodki. Manjka jim tudi ključna sestavina uspešne televizijske vsebine – zgodba!«


Izjava razvedrilnega programa TVS
»Tako slovenski kot svetovni lepotni izbori so vsebine, ki bolj kakor na nacionalno sodijo na komercialne televizije. V času krčenja stroškov se tovrstne vsebine, ki niso osnovno poslanstvo javne televizije, najprej opuščajo iz programa. V Programskem načrtu za 2012 teh izborov niti ni bilo, podatkov za 2013 še nimamo. Lahko pa še dodamo, da se tudi tuje nacionalne televizije vse redkeje odločajo za prenos svetovnega izbora.«