V Parizu so začeli uvajati projekt Autolib

Cilj programa izposoje električnih avtomobilov je 3000 štirikolesnikov na 1200 izposojnih točkah v francoski prestolnici

Objavljeno
21. december 2011 13.21
Posodobljeno
21. december 2011 13.21
AFP
AFP

Pred štirimi leti so v francoski prestolnici uvedli preprost sistem izposoje koles Velib, ki je navdušil tudi na tisoče turistov. Zdaj so začeli uvajati podoben projekt izposoje 
električnih avtomobilov. 
V Parizu so namreč ponosno predstavili »Autolib«, storitev izposoje električnih avtomobilov.

»Zdaj lahko začnemo upati, da bomo kmalu živeli v mestu brez umazanije in hrupa iz izpušnih cevi,« si obeta Vincent Bollore, čigar podjetje je priskrbelo električne avtomobile. Projekt bodo uvedli po uspešnem preizkusnem obdobju, ki je bilo oktobra letos, ko so preverjali 250 električnih vozil Bluecar.

Uporabniki si bodo lahko izposodili avtomobil na eni izmed točk in ga oddali na drugi. Vsak mesec bodo dodajali nove avtomobile, tako da bo postopoma na voljo 3000 avtomobilov na 1200 izposojnih točkah. Številne bodo uredili zraven železniških postaj in postaj podzemne železnice.

Posmeh in zmagoslavje

Župan Bertrand Delanoe je prepričan, da bo električni avto revolucionarno spremenil življenje v Parizu: »Ko smo pred štirimi leti začeli uvajati sistem izposoje koles Velib, smo vedeli, da je to tvegana poteza. Številni so se mu posmehovali in bržkone bo tako tudi s sistemom Autolib,« razmišlja Delanoe. Projekt je vreden približno štiri milijone evrov.

V drugih mestih, denimo New Yorku, sicer že uporabljajo program izposoje avtomobilov, vendar pa jih ne poganja električna energija.

Avtomobile Bluecar poganja nova generacija litijevih polimerskih akumulatorjev. Ti trajajo petkrat dlje kakor drugi akumulatorji in Bollore trdi, da se bo z njimi mogoče peljati do 250 kilometrov. V njih lahko kar udobno sedijo štirje odrasli potniki, trdijo proizvajalci.

Iz trdnega materiala

Parižani in turisti so hitro začeli uporabljati sistem izposoje koles Velib, ki so ga uvedli leta 2007. V mestu je zdaj že približno 1800 točk za izposojo, na voljo pa je več kot 20.000 sivih koles.

Nekateri so kolesa tudi namerno poškodovali ali jih ukradli. Nekatera so našli celo v Maroku. Najstniki, denimo, so z njimi radi izvajali akrobatske trike in videoposnetke potem objavljali na omrežju Youtube.

Podobne nevarnosti bržkone pretijo tudi novim električnim avtom. Delanoe zagotavlja, da so zato avtomobili izdelani iz zelo odpornih materialov.

Vsi, ki bodo hoteli redno uporabljati električne avtomobile, bodo morali za letno članstvo plačati 144 evrov in še štiri ali pet evrov za vsake pol ure vožnje. Možna pa bo tudi (turistična) uporaba za samo teden dni ali celo en sam dan.