Maribor – Silvo Ambrož se poslavlja in v slovenjegraškem Preventu izbirajo novega direktorja mariborskega letališča, v občini Hoče - Slivnica, kjer je letališče, pa so presenetili z na videz nenavadno ponudbo. Župan Anton Obreht je direktorju Preventa Jožetu Kozmusu poslal konkretno ponudbo za nakup podjetja Aerodrom Maribor in zanj ponudil 800 milijonov tolarjev, vendar se v Preventu – ti so pred štirimi leti Aerodrom Maribor v stečaju kupili za 250 milijonov tolarjev – še niso odločili.
Obreht je povedal, da so ponudbo poslali v vednost tudi na ministrstva za promet, za gospodarstvo in za okolje in prostor ter dobili soglasje, projektu pa je naklonjen tudi premier Janez Janša. Majhna občina seveda kupnine ne bi plačala sama, temveč bi jo poravnal konzorcij domačih in tujih družb, ki bi na letališču ustanovil 250 hektarov velik kopenski logistični center. Po besedah Jurija Pinterja iz podjetja Imecon, ki koordinira projekt, so uvodni pogovori že končani, med potencialnimi investitorji in strateškimi partnerji iz tujine pa so Siemens, Raiffeisen, letališči Dunaj in Bonn - Köln, skupina UBM, avstrijski gradbeni koncern Porr in drugi, konec prihodnjega tedna pa bodo v londonskem Financial Timesu objavili razpis za sodelovanje v projektu.
Tuji partnerji naj bi imeli na mariborskem letališču 50-odstotni delež, občina 26 odstotkov, država in lastniki zemljišč – ti so že privolili v prodajo – pa 24 odstotkov. Med domačimi partnerji so se za letališče zanimali Luka Koper, Intereuropa, Pošta Slovenije in Slovenske železnice, celotni projekt pa bi bil vreden okoli sto milijonov evrov. Že prihodnji teden pridejo v Maribor direktor dunajskega letališča Michael Höferer, predstavniki Siemensa in nekaterih irskih in izraelskih družb, po načrtu pa bi bil logistični center nared decembra 2008.
Obreht je poudaril, da so pripravljeni sprejeti Prevent tudi kot partnerja v projektu, nikakor pa ne morejo več gledati neučinkovitega vodenja letališča, saj ga Preventu v štirih letih ni uspelo usposobiti in zagotoviti prometa. Tako je propadel posel s Styrian Airways, ki je končal v stečaju, zgodba z Ryanairom je pretirana, saj bi moralo združenje Rast, ki so ga ob Aerodromu Maribor ustanovila nekatera podjetja in turistični centri, plačati Ircem okoli 200.000 evrov, samo da bi jih uvrstil na listo potencialnih ciljev. Pinter je dejal, da potniški letalski promet, tudi če bo podpisana pogodba z Ryanairom, nikakor ne zadošča, saj je edina prihodnost mariborskega letališča v tovornem prometu in logističnem centru, zato upajo, da bo Prevent njihovo ponudbo sprejel.
Iz sredine tiskane izdaje Dela.