Končno pogodba med letališčem in državo

Družba Aerodrom Maribor, ki je v lasti Preventa Globala, in predstavniki države so podpisali dolgo pričakovano pogodbo o uporabi letališke infrastrukture na mariborskem letališču.

Objavljeno
07. junij 2006 16.28
Letališče Maribor
Ljubljana - Država in Aerodrom Maribor sta danes po skoraj štirih letih sklenila pogodbo o uporabi letališke infrastrukture na mariborskem letališču. Po pogodbi, sklenjeni za obdobje dveh let, bo za redno vzdrževanje infrastrukture skrbel Aerodrom Maribor, medtem ko si bo stroške investicijskega vzdrževanja delil z državo. V času veljavnosti pogodbe naj bi obe strani medsebojna razmerja dogovorili dolgoročneje po načelih javno-zasebnega partnerstva.

Aerodrom Maribor bo moral skladno s pogodbo za investicijsko vzdrževanje letno nameniti 25 odstotkov prilivov od prodanih letaliških storitev oz. največ 83,3 milijona tolarjev. Delež obveznosti države, ki jih bo krila s proračunskimi sredstvi, natančno ni določen.

Po besedah ministra za promet Janeza Božiča je strategija vlaganj države opredeljena in je odvisna tudi od možnosti vsakoletnega proračuna. "Zagotovo bo dinamika zadovoljila potrebe po višjem standardu storitev na letališču," je dejal minister. Kot je dodal, pa bo treba za zagotovitev schengenskih standardov vložiti znatna sredstva.

Koliko sredstev bo treba vložiti v letališko infrastrukturo, bomo morali natančno še oceniti, je po podpisu povedal predsednik uprave Preventa Global, ki je lastnik Aerodroma Maribor, Jože Kozmus. Za najnujnejšo opremo, ki bo omogočila pravočasno odpremo letal, bo po njegovi oceni potrebnih nekaj milijonov evrov.

V teku je že nekaj infrastrukturnih projektov, sta poudarila Božič in Kozmus, ki sta danes tudi podpisala pogodbo. Izpostavila sta izdelavo projektov za rekonstrukcijo in razširitev potniškega terminala ter javni razpis za nabavo treh letaliških vozil.

Dvoletna veljavnost pogodbe po Božičevih besedah ne predstavlja ovire, temveč spodbudo za to, da bosta obe strani v času veljavnosti našli dolgoročno rešitev. Vsaka naložba v vmesnem času pa je nujna za ohranjanje potrebnih standardov, je dodal.

Aerodrom bi spremenili v moderno evropsko vozlišče

"Cilj vlade je na mariborskem letališču zagotoviti moderno evropsko regionalno vozlišče in točko vstopa na območje EU, kar bo v celoti zadovoljevalo zračne transportne potrebe širše regije," je dejal Božič.

Tudi v Preventu Global si želijo iz mariborskega letališča razviti letališče z modernimi organizacijskimi in tehnološkimi postopki. "Prepričan sem, da bodo letalske družbe tako letališče znova uvrstile med svoje destinacije," je dejal.

V Aerodromu Maribor še vedno računajo na sodelovanje z irsko nizkocenovno družbo Ryanair, s katero se že nekaj časa pogovarjajo o prihodu. V družbi prav tako ne izključujejo sodelovanja z načrtovanim gospodarsko-logističnim centrom, saj bi moral velik delež prometa predstavljati prav tovorni promet, je dejal Kozmus in dodal, da letališču ni treba biti organizacijsko vključeno v logistični center.

Danes podpisana pogodba o ureditvi medsebojnih materialnopravnih razmerij med državo in upravljalcem letališča je prva tovrstna pogodba za slovenska letališča. Podobno delo čaka državo tudi za ljubljansko in portoroško letališče. Tudi pri teh pa po ministrovih besedah ni mogoče napovedati, v kolikšnem času bodo različni interesi usklajeni.