Ljubljana - Naval uporabnikov na širokopasovne internetne povezave po razvezavi lokalne zanke je nedvomno presenetil ponudnike tovrstnih storitev. Da pa morajo nekateri uporabniki na priklop (prehod) brez pojasnil čakati tudi več kot dva meseca, je povsem nesprejemljivo. Če pri tem ostanejo skoraj en mesec brez kakršne koli internetne povezave in so prisiljeni ponudnike opozarjati na datume, postopke in napačno zaračunane storitve, pa je že skoraj neverjetno. In vendar se je prav to pripetilo študentu, ki se je v začetku lanskega novembra odločil zamenjati Siolov priključek adsl za internetno povezavo, ki jo ponuja podjetje T-2. Še danes je brez stika s svetovnim spletom, za kar so krivi vsi vpleteni – Telekom, Siol in T-2.
Omenjeni uporabnik ne živi v zakotnem slovenskem zaselku, temveč sredi Ljubljane, ki je prepletena z raznovrstnimi kabelskimi in brezžičnimi povezavami. Naročnika Siolovega adsl je premamila ponudba T-2, zato se je pred približno 70 dnevi odločil, da jim bo poslal naročilnico za vzpostavitev megabitne povezave. Po začetnih administrativnih zapletih je postopek končno stekel v tretjem tednu novembra, ko je T-2 tudi oddal poizvedbo o možnosti zakupa vodov pri Telekomu (glej infografiko), bodoči uporabnik pa ga je pooblastil tudi za izpeljavo vseh potrebnih postopkov prehoda med ponudnikoma.
Na podlagi pogovorov, ki jih je uporabnik opravil z vsemi vpletenimi (glej infografiko), je jasno, da je Telekom odgovoril T-2 v predvidenih 15 dneh in 22. decembra lani tudi odklopil Siolovo povezavo adsl. Težava je le, da o tem ni obvestil ne Siola ne T-2, niti uporabnika, ki je bil zato prepričan, da ima težave z delovanjem povezave, o čemer je tudi obvestil Siol. Tehnik je nato naslednji dan sicer potrdil Telekomov odklop, a očitno ta podatek nikoli ni prišel do Siolove službe, ki zaračunava storitve, saj je uporabnik ta mesec prejel Telekomov račun za celotno decembrsko naročnino na Siolov adsl. »O odklopu nas s Telekoma niso obvestili, a po naših podatkih ste bili resnično zadnjič v omrežje prijavljeni 22. decembra lani,« so bili kratki in jedrnati pri Siolu. Iztekel se je tudi 30-dnevni rok za priklop na omrežje T-2.
Prve dni letošnjega leta je uporabniku dokončno »zavrelo«, zato je med desetdnevno telefonsko odisejado s ponudniki sam obvestil T-2 in Siol o Telekomovem odklopu povezave siol adsl. Nato je sledilo veliko obljub o »urejanju« zadeve in nazadnje je T-2 celo opozoril na postopek in skoraj zamujene roke. Razloga, zakaj T-2 naročila za zakup Telekomovih vodov ni oddal skoraj en mesec (namesto v predvidenih 15 dneh), kljub temu ni nikoli izvedel. V ponedeljek ga je obiskal tehnik T-2 in mu predal opremo za priklop na njihovo omrežje, ker pa Telekomovi tehniki še niso odklopili telefonske povezave (na desni sliki) je uporabnik še danes odrezan od informacijske avtoceste. Čaka tudi na Telekomov odgovor reklamiranega računa naročnine na siol adsl.
Na koga se lahko obrne uporabnik?
Na koga se lahko obrne uporabnik, ki se nič hudega sluteč zaplete v mrežo poslovnih interesov slovenskih telekomunikacijskih ponudnikov? »Če uporabnik sumi, da ponudnik ne upošteva v pogodbi zapisanih rokov ali kakovosti storitev, se lahko pritoži neposredno na agencijo za pošto in elektronske komunikacije (Apek),« nam je povedal v. d. direktorja Apeka Tomaž Simonič. Apek je že obravnaval pritožbe uporabnikov Siola kot T-2, ki svojima ponudnikoma očitajo, da ne opravlja storitev, omenjenih v ponudbi. »Zakon nas zavezuje, da obravnavamo vsako pritožbo uporabnikov, opremljeno z ustreznimi dokazili o očitanih nepravilnostih in kršitvah,« trdi Tomaž Simonič, ki zadovoljno dodaja, da »za zdaj ni treba več čakati na reševanje tovrstnih pritožb.«
Preberite v sredini tiskani izdaji Dela.