Nov informacijski center na mariborski železnici

Mariborska železniška postaja je dobila nov potniški informacijski center, ki bo ponujal storitve železniškega potniškega prometa in turistične storitve.

Objavljeno
24. marec 2006 13.30
Minister za promet Janez Božič in predsednik uprave Slovenskih železnic Jože Jurkovič on otvoritvi novega centra v Mariboru
Maribor/Ptuj - Minister za promet Janez Božič in predsednik uprave Slovenskih železnic Jože Jurkovič sta danes na železniški postaji v Mariboru odprla nov potniški informacijski center. Vrednost investicije je približno deset milijonov tolarjev, v svoji končni podobi pa bo center poleg prodaje storitev železniškega potniškega prometa ponujal tudi železniške storitve turistične vrste oziroma storitve, oblikovane po meri uporabnikov, kot so skupinski prevozi, različni izleti in posebni vlaki.

Po besedah Jurkoviča z mariborskim potniškim informacijskim centrom po eni strani nadgrajujejo tradicijo posredovanja celovitih storitev v železniškem potniškem prometu, ki je na istem kraju v manjšem obsegu bila že prej, na drugi strani pa gradijo celovit sistem ponudbe na kakovostno višji ravni. Po odprtju prvega centra v Ljubljani in sedaj v Mariboru nameravajo podobne centre odpreti v vseh večjih regionalnih središčih, še to leto na železniških postajah v Celju in Kopru.

Potnike zanimajo tudi kompleksni podatki

Informacija v železniškem potniškem prometu po besedah Jurkoviča ne pomeni več zgolj posredovanja podatkov o voznih redih in številkah tirov. Izkušnje zaposlenih v potniškem informacijskem centru v Ljubljani namreč kažejo, da si potniki želijo pravočasnih odgovorov na vse bolj kompleksna vprašanja. Tudi po besedah Božiča je pravočasna, kakovostna in uporabna informacija za uporabnike eden izmed temeljev za dobro delovanje javnega železniškega prometa.

Vključevanje železnic v turistično ponudbo

Jurkovič je tudi poudaril, da se v Slovenskih železnicah že nekaj let uspešno povezujejo s turističnimi organizacijami in s podjetji na državni in mestni ravni. Ob vse večjem obisku tujih turistov je namreč vključevanje železnice v skupne ponudbe po besedah Jurkoviča nujnost, pomeni pa tudi zelo velik in pomemben kos slovenske turistične pogače.

V Mariboru so danes predstavniki ministrstva za promet skupaj s predstavniki Javne agencije za železniški promet, Holdinga Slovenske železnice in Luke Koper spregovorili tudi o stanju in načrtovanem razvoju slovenskega železniškega sistema.

V dveh letih udobneje od Pragerskega do Ormoža

V dobrih dveh letih se bo železniška proga med Pragerskim in Ormožem zelo spremenila. Obnovljena bo omogočala hitrosti do 160 kilometrov na uro, osne obremenitve vlakov do 22,5 tone, obnovljene bodo nekatere železniške postaje, na njih ne bo več zaposlenih prometnikov, prehodi bodo posodobljeni ali odpravljeni, zgrajeni bosta dve izogibališči za vlake. Ta novost bo stala 57,947 milijona evrov. Ko bodo sredi letošnjega leta izbrali izvajalca del (zunaj je že razpis za gradbena dela in posebej za avtomatizacijo proge), bosta morala veliki zalogaj opraviti v dveh letih po podpisu pogodbe.

Ta železniška proga je del 5. panevropskega koridorja, ki pripelje mimo Benetk, Trsta in Ljubljane do Pragerskega, čez Ptuj, Ormož in naprej na slovensko madžarsko mejo pri Hodošu ter vodi dalje mimo Budimpešte do Kijeva. Ker pa predpisanim standardom za celotno prometno pot ne ustreza, se Slovenija loteva obnove med Pragerskim in Hodošem v dveh fazah. Odcep do Ormoža bo prva faza, ki naj bi bila po besedah prometnega ministra Janeza Božiča končana v dveh letih, približno toliko pa bi potrebovali še za drugo fazo do Hodoša. Na nedavnem obisku v Hajdini je prometni minister povedal, da bo celotna naložba predvidoma končana do leta 2009.

Več o izgradnji proge med Pragerskim in Ormožem si preberite v današnji izdaji Dela.