Ekipa ajdovske letalske družbe Pipistrel je tretjič zapored zmagovalec tekmovanja Nase za energetsko najbolj učinkovito letalo.
»Srečen sem, da smo dokazali, da je letenje z električno energijo lahko enakovredno letenju na fosilna goriva. Upam, da bomo na tem področju v prihodnjih letih tudi na račun te zmage lahko nekaj naredili tudi za ohranjanje naše atmosfere. Del naše nagrade smo namenili v nagradni sklad, da bi v prihodnjih letih razvili tudi električno nadzvočno letalo,« je danes za STA povedal direktor podjetja Pipistrel Ivo Boscarol in dodal, da bo z nagrado pridobljeni denar (1,65 milijona ameriških dolarjev) namenil razvoju.
Zmago si je ekipa Pipistrela prislužila z energetsko varčnim letalom taurus G4, prvim električnim štirisedežnim letalom na svetu, ki je poletelo. Udeleženci finalnega tekmovanja so morali z letalom, ki leti s hitrostjo najmanj 160 kilometrov na uro v manj kot dveh urah preleteti najmanj 320 kilometrov. Pri tem letalo ni smelo porabiti več, kot 3,8 litra goriva na potnika oziroma ekvivalent v električni energiji.
Pipistrel je odnesel največjo nagrado v zgodovini aviacije, na drugo mesto pa se je uvrstila ekipa E-genius, ki je dobila 120.000 dolarjev nagrade. Obe letali sta za cilj porabili le malce več od polovice predpisane porabe goriva. »Ponosen sem, da je zmagal Pipistrel. Bili so vodilni pri spravljanju teh zadev v produkcijo in so trdo delali in so si res zaslužili zmago,« je povedal vodja ekipe E-genius Eric Raymond.
»Nasa čestita Pipistrelu-USA, ki je dokazalo, da je ultra-učinkovito letalstvo na dosegu roke. Danes smo dokazali, da so električna letala prešla mejo znanstvene fantastike in so sedaj v svetu prakse,« je sporočil vršilec dolžnosti glavnega tehnologa Nase v Washingtonu Joe Parrish. »Pred dvema letoma je bila misel na tak dosežek čista znanstvena fantastika. Sedaj gledamo v smeri prihodnosti električne aviacije,« je dejal vodja ekipe Pipistrel USA Jack Langelaan.
Nasa upa, da bo nova tehnologija za tole tekmovanje, ki ga je sponzoriralo spletno podjetje Google, navdihnila več inovacij pri električnih letalih in pospremila letalsko industrijo 21. stoletja proti bolj tihim letalom brez škodljivih izpustov.
Slovenski del ekipe so sestavljali glavni aerodinamik projekta G4 Gregor Veble, vodja ekipe Tine Tomažič, mojster električnih sistemov na letalu Jure Tomažič, sokonstruktor strukture letala Vid Plevnik in Franci Popit. Ameriški del ekipe pa so sestavljali vodja ekipe Jack Lagelaan, testna pilota Dave Morss in Robin Reid, Pipistrelov zastopnik v ZDA Michael Coates ter lokalni Pipistrelov zastopnik za Kalifornijo Vance Turner.
Čestitki se je pridružil tudi Pahor
V. d. predsednika vlade Borut Pahor je danes ob ponovni zmagi na Nasinem tekmovanju poslal čestitko Ivu Boscarolu. Zapisal je, da je Boscarol s svojo ekipo ponovno dokazal, da je s svojim delom in tehnologijo vodilni v svetu. Ob tej priložnosti je celotni ekipi zaželel veliko novih idej, pravih izzivov in vrhunskih dosežkov tudi v prihodnje.
Odzivi v tujih medijih
O uspehu Pipistrelovega Taurusa G4 so poročali tudi tuji mediji. Na spletnem portalu Wall Street Journala, si je mogoče ogledati kratko dokumentarno reportažo "Pipistrel - flying high", o uspehu slovenskega so pisali tudi na msnbc.com.