Pivovarni: Dolgo vroče poletje 
povečalo prodajo pijač

Pivovarna Laško v polletju prodala 2,2 milijona hektolitrov pijač ali tri odstotke več kot lani.

Objavljeno
25. avgust 2011 12.14
Posodobljeno
25. avgust 2011 12.14
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje

Laško – Uprave družb v Skupini Pivovarna Laško in njihovi nadzorniki vztrajno in kljub zatikanjem nadaljujejo izvajanje lani objavljenega strateškega načrta. Skupina povečuje obseg prodaje in povišuje prihodke, polletni rezultati pa so dobri, čeprav v njih še ni zajeta poletna prodaja, ki bo zaradi visokih temperatur prodajo njihovih pijač povečala še bolj kot lansko poletje.

Dokončanje prodaje Fructala predvidevajo v novembru, delež v Mercatorju bi lahko prodali do konca leta, prodaje nekaterih manjših naložb Laščanov pa morajo do konca postopkov v zvezi s prevzemno ponudbo Lahove družbe KS Naložbe počakati. Pri tem je Vladimir Malenković, predsednik nadzornega sveta Pivovarne Laško, možnost za skorajšnjo prodajo dnevnika Večer označil za nerealno, ponudbo za prodajo Dela po delih pa kot nezanimivo. Kljub napovedim v drugih medijih laški nadzorniki včeraj torej niso razpravljali o ponudbi KS Naložbe in o prodaji Dela, temveč so se kakor na vsaki seji seznanili s potekom preostalega dezinvestiranja, predvsem pa s polletnimi rezultati skupine in krovne družbe. Skupina Pivovarna Laško je v prvega pol leta po Malenkovićevih besedah dosegla »spodbudne rezultate«.

Prodali so 2,2 milijona hektolitrov pijač ali tri odstotke več kot lani, prihodki iz poslovanja pa so znašali več kot 161 milijonov evrov ali štiri odstotke več kot lani. Znotraj skupine so bili nadzorniki posebno zadovoljni z rezultati Pivovarne Union, ki je lani na trg dala nov izdelek, ta pa je letos prodajna uspešnica ne samo na Slovenskem, temveč tudi na izvoznih trgih. Dušanu Zorku, predsedniku uprave Pivovarne Laško in tudi Pivovarne Union, je torej v obeh družbah in prav tako v skupini uspelo povečati prodajo. Če bi polletne rezultate skupine izkazali enako kakor lani, bi imela skupina 14,8 milijona evrov dobička iz poslovanja. Toda zaradi drugačne obravnave lastnine in naložb po računovodskih standardih skupina ob polletju prikazuje bilančno izgubo, ki bo razvidna iz finančnih izkazov, ki bodo danes objavljeni na spletnih straneh Ljubljanske borze.

Malenković je dodal, da je to posledica postopka odprodaje Fructala in posledično obračunane amortizacije ter tega, da se Mercator ne upošteva več v bilanci skupine, temveč kot naložba. Kot rečeno, so se nadzorniki seznanili tudi s postopki za odprodajo odvečnega premoženja pretirano zadolžene skupine. Malenković je o Fructalu dejal, da morajo zdaj počakati, da srbski kupec Nectar dobi dovoljenja uradov za varstvo konkurence v vseh južnih državah, na trgih katerih nastopata Fructal in Nectar. »Pričakujemo, da bodo postopki končani do novembra in da bo prodajo Fructala takrat mogoče dokončati,« je povedal.

Tudi prodaja Mercatorja prek konzorcija z več kot polovico delnic se nadaljuje po načrtih. Čez poldrugi mesec se lahko začne zbiranje nezavezujočih ponudb, potem zavezujočih, prodaja pa bi lahko bila končana do konca leta, kar bi bilo »tudi v skladu s terminskim načrtom«. »Pri prodaji drugih, manjših naložb skupine ni nič novega,« je dejal Malenković. Zanje ali ni interesa ali ponudbe niso zanimive ali pa jih ni mogoče obravnavati zaradi prevzemne ponudbe KS Naložbe. Za Delovo prodajo Večera ni bilo soglasja, o Delu pa nadzorniki sploh niso govorili. »Uprava ima za Delo res ponudbo dveh interesentov, ki bi kupila vsak en časopis te hiše, vendar mislim, da to ni zanimivo,« je pojasnil Malenković.