Fornazarič je rojen na Vogrskem v Vipavski dolini. Pred razpadom Jugoslavije je bil predstavnik novogoriških Vozil v Kuvajtu, po iraški okupaciji te države pa so se preselili v Dubaj. »Potem se je Slovenija odcepila od Jugoslavije in socialistično podjetje je šlo v propad, tako da sem moral preživeti,« se spominja Fornazarič. Odločil se je za nadaljevanje podjetniške poti v zalivskih državah.
V četrt stoletja so se iz trgovskega razvili v proizvajalca priključnih vozil. Delajo tovorne prikolice, mešalce za beton, tako imenovane hruške, smetarske tovornjake, imajo novo tovarno za izdelavo hladilnikov za prevoz hrane, začenjajo proizvodnjo aluminijastih cistern.
Gorica Group ima štiri podjetja v treh državah. Večino dejavnosti opravijo v Združenih arabskih emiratih, katerega pomembno središče je Dubaj, podjetji pa imajo še v Omanu in Katarju.
Trgi Gorice Group so zalivske države. Razmišljajo o širitvi zunaj teh trgov? »Imamo načrte in možnosti, da se širimo na teh trgih. Svojo dejavnost bi želeli razširiti še v Saudski Arabiji. Če se bodo izboljšale razmere, je večji potencialni trg Irak, ki pa je za zdaj zaradi politično-varnostnih razmer zelo nepredvidljiv,« odgovarja Fornazarič, lastnik in direktor Gorice Group.
Kot je znano, se je ta pred leti zanimal tudi za nakup novogoriškega cestnega podjetja CPG iz stečaja Primorja, ki ga je na koncu kupil Kolektor Koling.
Vpliv nižjih cen nafte
Zalivske države so večinoma bogate z nafto. Po besedah našega sogovornika so se nižje cene nafte poznale na njihovem poslu: »Vladarji so se poskušali izogniti arabski pomladi tako, da so izboljšali standard lokalnemu prebivalstvu. Nato so cene nafte padle in morda so tudi zaradi tega v težavah. Zalivske države ustvarjajo velike proračunske primanjkljaje.«
Večje sodelovanja
Za večjo podjetniško aktivnost med Slovenijo in temi trgi bi bilo treba omogočiti lažje obiske z ene in druge strani, torej ukiniti vizume. Dobrodošla bi bila tudi odobritev slovenskih vozniških dovoljenj. »Še vedno Slovenec ne more zamenjati vozniškega dovoljenja v Združenih arabskih emiratih. Nekdo, ki dobi delovno dovoljenje v Združenih arabskih emiratih, mora pridobiti tudi njihovo vozniško dovoljenje in mora ponovno delati vozniški izpit.«
Na kaj pa morajo biti pozorni podjetniki, ki bi radi poslovali z Zalivom? »Velja kot za večino drugih trgov: biti morajo resni in potem jim bo verjetno uspelo. Včasih imam občutek, da bi nekateri, tudi slovenski gospodarstveniki, ob izgubi trga v Rusiji, Nemčiji ali drugje, radi prišli v Dubaj. To ne gre tako,« odgovarja Fornazarič in dodaja, da so zalivske države konkurenčen trg; na njem je konkurenca iz Evrope, Amerike, Kitajske, Japonske, Tajvana …