Viator & Vektor: dražba pritegnila kupce tudi iz Hrvaške in Romunije

Nekaterim je uspelo dobiti vozilo po izklicni ceni, drugi pa so morali dodati tudi 10.000 evrov več.

Objavljeno
04. julij 2012 22.18
Viator Vektor
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana – Približno 30 dražiteljev, ki so vplačali aro za izbrana vozila, se je danes pred pol deveto uro zjutraj začelo zbirati na sedežu družbe Viator & Vektor Logistika na Rudniku, kjer poteka javna dražba 354 vozil. Nekateri so imeli nagledan le en tovornjak, drugi tudi več.

Na dražbi, ki bo še jutri, je posamič naprodaj 354 tovornih vozil, vlačilcev, polpriklopnikov in prikolic. Vseh vozil na tej dražbi zagotovo ne bodo prodali, bo pa morda več zanimanja na drugi, ko bodo cene znižali za petino.

Stečajni upravitelj Tone Jagodic je na začetku dražitelje opozoril, da bo prevzem vozil odvisen od plačila, za tega imajo tri mesece časa. Poudaril je tudi, da so se z bankama NLB in Gorenjsko banko ter Shellom Adria dogovorili za čimprejšnje odplombiranje vozil, ki bodo plačana. V interesu vseh je, da se stvari čim prej uredijo, je dodal. Uspešni dražitelji bodo morali plačati tudi vse davščine in stroške prenosa lastništva vozila na novega kupca. Dražitelji so morali zaradi veliko prodajanih vozil najpozneje do 29. junija vplačati varščino v višini deset odstotkov izklicne cene.

Prvi, ki smo ga povprašali o uspešnosti licitacije, ni bil najbolj zadovoljen. Kupil je tovornjak znamke Iveco, ki ga je nujno potreboval, plačal pa je kar 10.000 evrov več od izklicne cene, ki je bila 18.000 evrov. Sicer se je zanimal za tri vozila za izredne prevoze. Eden od pristojnih je pri tem pripomnil, da bi se morali dražitelji že prej dogovoriti, kdo bi katerega imel, ne pa da drug drugemu zvišujejo ceno.

Zapletli smo se v pogovor z dvema dražitljema, ki sta čakala na vrsto in me opozorila, da so cene morda kar visoke glede na to, da tovornjaki že leto dni stojijo in da je večina vozil z motorjem euro 3, kar pomeni, da so to stara vozila. Mogoče so tudi zato najprej prodali vozila z do okolja prijaznejšimi motorji euro 5.

Kupci bodo prišli 
tudi na drugo dražbo

Z nakupom pa je zadovoljen tudi Boštjan Zaletelj iz avtoprevozniškega podjetja Zaletelj & Co., ki je uspešno dražil Manov vlačilec z motorjem euro 5. Povedal je, da si ga je prej na hitro ogledal, zanj pa je odštel 22.000 evrov (izklicna cena je bila 21.200 evrov). Tudi Jože Kenda, svetovalec v podjetju Topp iz Šentvida pri Stični, je kupil tovornjak z motorjem euro 5, in to po izklicni ceni. Pojasnil je, da so tovrstni tovornjaki zamenjeva za stara vozila z motorji euro 3. S 40 tovornjaki in več kot 200 zaposlenimi vozijo blago v glavnem v Veliko Britanijo. Kenda je dejal, da bo prišel še po kakšno prikolico, verjetno na drugo dražbo, ko bodo cene malo nižje. Na poti iz licitacijske sobe smo ustavili še Miodraga Despota, ki v tujini odpira podjetje, zato potrebuje tovornjake. Enega je kupil po izklicni ceni, ker ni bilo drugega interesenta, zanimata pa ga še dva.

Dražitelji so prišli tudi iz tujine. Štefan Hudek se je iz Varaždina pripeljal s sinom Dragom in vnukom. Kupili so devet tovornjakov znamke Iveco, ker imajo doma servis zanje. Podjetje se ukvarja z mednarodnim transportom, vozni park pa obnavljajo na dve leti. To nas drži gor v tej krizi, pravi Hudek. Ko bodo uredili vso papirologijo in bodo vozila pripravljena za odvoz, jih bo Hudek do Varaždina odpeljal kar z vlačilcem. Dodal je še, da vozila na podobnih dražbah kupujejo tudi v Avstriji in Nemčiji.

Za tovornjake sta se zanimala tudi romunska kupca, ki sta imela ogledanih sedem vozil in prikolic. Zjutraj sta kupila dve. Iz radovednosti je na dražbo prišel tudi nekdanji zaposleni Viatorja & Vektorja, zdaj pa je na zavodu za zaposlovanje Zuhdija Mušedinović, ki je opazil, da »njegov« tovornjak za zdaj stoji na dvorišču, le da je brez registrskih tablic.

Opoldne in ob štirih popoldne so na vrsto prišli še drugi, enako bo tudi jutri. Med 149 tovornimi vozili in vlačilci je največ manov in ivecov, renaultov je 30, mercedesa pa sta le dva. Večina teh vozil je prevozila od 500.000 do 800.000 kilometrov, nekaj pa tudi več kot milijon, njihova izklicna cena pa je od 15.400 do 21.340 evrov. Tiste, ki imajo več kot milijon prevoženih kilometrov, je mogoče kupiti že za manj kot 10.000 evrov.

Največ, 1.328.127 kilometrov, je prevozil Manov tovornjak, katerega izklicna cena je 8880 evrov. Tovorna vozila prodajajo posamič, njihova skupna izklicna cena pa je približno 4,6 milijona evrov. Spomnimo, da je več kot 940 upnikov družbe Viator & Vektor Logistike, ki je od septembra lani v stečaju, prijavilo dobrih 200 milijonov evrov terjatev, največje upnice pa so banke.