Hotavlje – Avstrijski trg je za Mizarstvo Jezeršek s Hotavelj v Poljanski dolini, specializirano za izdelavo lesenih stopnišč in ograj, najpomembnejši med tujimi trgi. Da bi se izognili birokratskim oviram, so v začetku letošnjega leta v Celovcu odprli podjetje.
»V Avstriji imamo sicer prodajne zastopnike, vendar je montaža stopnišč zahtevna, zato jo moramo opraviti sami. Kljub lanski odpravi delovnih dovoljenj je za delo v Avstriji še vedno kar nekaj birokratskih ovir. Kot tuje podjetje bi morali priglasiti montažo vsakih stopnic posebej. Ker gre največkrat za eno- ali dvodnevne montaže, to preprosto predstavlja veliko časovno in finančno obremenitev. V Avstriji smo zato zaradi poenostavitve poslovanja v začetku letošnjega leta odprli podjetje,« je povedal direktor družbe Jernej Jezeršek. Avstrijski trg je za Mizarstvo Jezeršek zdaj najpomembnejši med tujimi trgi, na njem ustvarijo približno 15 odstotkov prihodkov, povpraševanje pa se iz leta v leto povečuje.
Mizarstvo Jezeršek je eno bolj znanih podjetij v Poljanski dolini. Imajo 20 zaposlenih, skupaj s pogodbenimi sodelavci, študenti in vajenci pa jih dela približno 30. Gre za družinsko podjetje z dolgoletno tradicijo. Leta 1979 ga je ustanovil Karel Jezeršek, od njegove smrti leta 2006 pa ga vodijo trije sinovi Boštjan, Janez in Jernej. Čeprav delujejo na področju nepremičnin, gospodarske krize ne občutijo zelo, saj se jim prihodki vsako leto povečujejo. Letos načrtujejo od 15 od 20 odstotkov več prometa kot lani, ko so ustvarili dober milijon evrov prodaje.
Podjetje nima dolgov, navajeni so veliko delati, pomembni sta profesionalnost in visoka kakovost, vzroke za uspeh našteva Jernej Jezeršek. Hitro rast dosegajo z izvozom, saj so izdelke do zdaj prodali v približno 30 držav, od Rusije do Turčije in Maroka. Na tujih trgih imajo partnerje, ki jih predstavijo potencialnim kupcem in jim nato pomagajo pri izvedbi posla. Njihove stopnice vgrajujejo v hiše vseh večjih slovenskih izdelovalcev montažnih hiš (Marles, Lumar, Kager, Rihter, Jelovica, Dama Haus, Rima, Pegy dom … ), poleg tega pa izdelujejo tudi ekskluzivna stopnišča za prestižne hotele in zasebne vile.
Na vprašanje, kako poslovati na avstrijskem trgu, Jezeršek odgovarja, da je težko dajati splošne nasvete, saj ima vsaka panoga svoje posebnosti. »Vsekakor je v začetku treba pridobiti zaupanje kupcev. Pri našem poslu so pomembni hitra odzivnost, fleksibilnost, konkurenčne cene in vrhunska kakovost,« je povedal Jezeršek. Dober način za pridobivanje strank in prepoznavnosti je prisotnost na sejmih, kot je na primer celovški sejem lesa in gradnje, vendar je treba imeti potrpljenje. Težava je tudi zapletena in nefleksibilna administracija, kljub lanski liberalizaciji delovnega trga. »Pomembna prednost avstrijskega trga je sorazmerna krajevna bližina. Na avstrijskem trgu dosegamo boljše cene kot doma, s tamkajšnjimi ponudniki pa se lahko kosamo v ceni in kakovosti.«