Ljubljana - Adria Airways bo še ta teden objavila razpis za novega predsednika uprave. Začasni predsednik uprave Iztok Malačič je namreč minuli petek zaradi neizpeljanega najema tovornega letala embraer 120 Aurore Airlines podal odstopno izjavo, namesto embraerja pa je v ponedeljek z brniškega letališča začel leteti saab 340, družbe Skytaxi. Posel z Auroro zdaj proučuje posebna komisija, rezultati pa naj bi bili znani v treh tednih, je povedal predsednik nadzornega sveta družbe Branko Grošl.
Letalo saab 340 je turbopropelersko letalo in lahko prepelje 3,5 tone tovora, kot je pojasnil Grošl, pa ga je mogoče v kratkem času - dveh urah - preoblikovati v potniško letalo. Tako bi lahko ob koncih tedna z njim prevažali tudi potnike.
To je ena izmed možnosti za racionalizacijo neprimerne flote družbe, druga pa je, tako Grošl, da bi prevelika airbusova letala dali v najem, sami pa hkrati najeli enega ali dva boeinga 737-500 za 108 potnikov, s čimer bi močno znižali operacijske stroški.
Neustrezna flota je ena ključnih težav Adrie je poudaril Grošl in ob tem izpostavil, da so letala zasedena le 57-odstotno, kar je izjemno malo, saj se pri donosnih letalski družbah zasedenost giblje nad 70 odstotki.
Poleg neustrezne flote, prenizke prodaje in oderuških obresti za najeta posojila so k lanskoletni izgubi družbe - ta je znašala 2,1 milijarde tolarjev - prispevali predvsem negativni učinki nepokritih tveganj, je poudaril Grošl.
"Prejšnja uprava ni upoštevala tveganj, niti jih ni zavarovala. To je katastrofa. Zavarovali niso niti tistih tveganj, za katere instrumenti obstajajo," je bil kritičen.
Letos družba načrtuje pozitivno ničlo, izgubo pa naj bi začeli pokrivati prihodnje leto. "Utopično bi bilo pričakovati, da bi letos pokrili lansko izgubo, " je dejal Grošl in dodal, da bo letos predvsem treba racionalizirati floto in narediti več na tržnem segmentu.