Telekom zvišal cene za klicni dostop

Telekom Slovenije bo s 1. avgustom spremenil cene klicnega dostopa do interneta. Dnevne cene se bodo dvignile za 35, nočne pa za približno 140 odstotkov.

Objavljeno
29. julij 2005 21.24
Ljubljana – Telekom Slovenije bo s 1. avgustom spremenil cene klicnega dostopa do interneta. Ker razlik med cenami v času večje in manjše prometne obremenitve ne bo več, se bodo dnevne cene dvignile za okrog 35 odstotkov, nočne pa za približno 140 odstotkov. Klicna minuta prek številke 0880 bo po novem stala 2,52 tolarja, prek številke 0888 5,26 tolarja in prek številke 0889 3,06 tolarja. Telekom utemeljuje podražitev s stroškovno naravnanimi cenami, ki naj bi pripomogle k liberalizaciji telekomunikacijskega trga.

Telekom Slovenije je edini slovenski ponudnik fiksne telefonije, zato bo podražitev posredno prizadela tudi vse alternativne ponudnike klicnega dostopa do interneta, katerih uporabniki bodo plačevali višji telefonski račun. Če novi cenik primerjamo s te dni še veljavnimi starimi cenami, ugotovimo, da je podražitev občutna ter bo verjetno marsikaterega uporabnika prisilila k selitvi na širokopasovni dostop in s tem k menjavi operaterja. Ker danes popoldne predstavniki alternativnih operaterjev niso bili dostopni po telefonu, smo poklicali Marka Bonača, direktorja akademskega omrežja Arnes, ki ponuja poceni klicni dostop za vse, ki sodelujejo v izobraževalnem procesu.

»Arnes svojim uporabnikom ne računa ničesar, vseeno pa bodo ti konec meseca od Telekoma prejeli višji telefonski račun,« je razložil Bonač. Po njegovem mnenju bo podražitev prizadela predvsem manj premožne uporabnike, ki si ne morejo privoščiti širokopasovnega interneta s kabelskim ali priključkom ADSL. »Na podražitev pa je mogoče gledati tudi drugače, češ da bo spodbudila prehod na širokopasovni dostop,« je še pojasnil Bonač.

»Za spremembo cen smo se odločili zaradi usklajevanja prodajnih cen s stroški storitve in nadaljevanja procesa usklajevanja cen v telekomunikacijskem prometu,« je v sporočilu za javnost zapisal Boris Ziherl z oddelka za odnose z javnostmi pri Telekomu.

V okviru procesa rebalansiranja cen, ki je eden osnovnih pogojev za popolno liberalizacijo trga elektronskih komunikacij, v Telekomu načrtujejo še postopno znižanje cen zakupljenih vodov in prenosa podatkov po elastičnem omrežju. Takšna politika zviševanja maloprodajnih in zniževanja veleprodajnih cen pa bo verjetno pogodu tudi alternativnim internetnim ponudnikom, ki so se doslej glasno pritoževali, da Telekom izkorišča svoj monopolni položaj na trgu.

V Telekomu zatrjujejo, da so dosedanje cene internetnega prometa precej nižje od stroškov teh storitev in se tudi s tokratno spremembo ne bodo izenačile. »Cene so za več kakor 70 odstotkov nižje od cen v običajnem notranjem telefonskem prometu, pri čemer je usmerjanje internetnega prometa primerljivo z usmerjanjem navadnega notranjega prometa na geografske številke,« je zapisal Ziherl.

S takšnimi pogledi pa se ne strinja Bonač, ki trdi, da so bile cene klicnega interneta res nizke, »vendar je slišati tudi mnenja, da so internetni klici vseeno lahko cenejši od govornih, saj trajajo dlje in manj obremenjujejo preklapljanje v centralah«.