Buldožer spet zarohnel

V ljubljanskih Križankah je po več kot desetletju nastopila legendarna rockovska zasedba Buldožer, znana po satiričnih besedilih in unikatnem zvoku.

Objavljeno
23. september 2006 23.56
Skupina uldožer
Ljubljana - Na nekdanji jugoslovanski in slovenski rockovski sceni je imela zasedba Buldožer – z Markom Brecljem in brez njega – odločilen vpliv, da je prišlo do eksplozije kreativne popularne glasbe. Po skromnih rockovskih začetkih je sledila eksplozija punka in alternativnega rocka, ki je naše kraje vpela v aktualna glasbena dogajanja. Buldožerji niso bili vizionarji, marveč so bili vsakič preprosto deset let prezgodnji. Po več kot desetletju nedejavnosti so danes spet nastopili.

Za skupino Buldožer velja, da je ponudila eksplozivno mešanico intelekta, ironije, sarkazma in unikatne glasbe. Pred več kot tridesetimi leti so bili tako radikalno drugačni, da so presenetili glasbene kritike in občinstvo. Unikatno zveneč rock z obilico eksperimentov, avantgardnih iskanj in zafrkancije je počasi, a vztrajno podiral vse pred sabo in osvajal ušesa in srca vse bolj številnega občinstva. Prvenec iz leta 1975 Pljuni istini u oči je bil ne le ena najbolj izvirnih plošč jugoslovanskega, temveč tudi svetovnega rocka. Izšla je pri beograjski založbi PGP Beograd, ki jo je iz varnostnih razlogov nehala tiskati kmalu, potem ko je bila razprodana. Zato je Buldožer z drugo ploščo Zabranjeno plakatirati (1977) presedlal k založbi Helidon in ostal tam do stečaja.

Čeprav delovanje ni povsod naletelo na odprta srca in ušesa, so se vse bolj uveljavljali, proti koncu sedemdesetih let so za filmsko glasbo, ki so jo naredil za film Živi bili pa vidjeli (1979), dobili prestižno nagrado na puljskem filmskem festivalu. Nato se je Marko Brecelj, ta ekstravagantni pevec, ločil od skupine, pevsko nalogo je prevzel kitarist Boris Bele, ki je ob klaviaturistu Borutu Činču in basistu Andreju Vebletu sestavljal jedro zasedbe. Osemdeseta leta so bila leta punka in alternativnega rocka, za to so Buldožerji sicer bili sokrivi, vendar se niso nikoli prilagajali modnim muham, če pa že, so to storili po svoje – satirično. To so naredili leta 1980 s ploščo Izlog jeftinih slatkiša, kateri je sledila izjemna zbirka priredb in prepesnitev rock'n'roll standardov Rok End Roul (1981), veliko prej, preden je to postalo modno.