Mednarodna delavnica in festival Jazzinty v Novem mestu je letos potekala že dvanajsto leto zapored. Šest dni je osemdeset udeležencev – v večini Slovencev, prišli pa so tudi iz ZDA, Poljske, Nemčije, Hrvaške … poslušalo predavanja, vadilo z mentorji, skladalo, igralo v različnih zasedbah, se preizkušalo na jam sessionih in skratka od jutra do večera živelo jazz.
Nekateri so se s to glasbeno zvrstjo srečali prvič, saj so s svojimi instrumenti v glasbenih šolah igrali predvsem klasično glasbo. Drugim pa je jazz zlezel pod kožo že veliko prej in so to ljubezen na delavnici še poglobili. Mnogim je bila delavnica Jazzinty odskočna deska za študij v tujini, saj so tu spoznali tuje mentorje, ki so jim pomagali pri pripravah na sprejemne izpite.
Poleg koncertov in jam sessionov so se na kompozicijskem tekmovanju Jazzon preizkusili tudi mladi jazzovski skladatelji iz Slovenije, Hrvaške in Avstrije. Med osmimi skladbami, ki jih je izvedel Erik Marenče Jazzon Quintet, je občinstvo najbolj navdušil hrvaški skladatelj Damir Horvat s skladbo Mačak. Komisija je nagrado za najboljšo slovensko skladbo dodelila Klemnu Smoleju (Mudi se/ In a Hurry). Nagrado za najboljšo hrvaško skladbo je prejela Thana Alexa Pavelić za skladbo Ode to Heroes med tremi avstrijskimi skladatelji pa je najbolj prepričal David Dornig s skladbo Equal Ride. Strokovna komisija mentorjev pa je med njimi podelila še Master Award, ki je pripadla hrvaški predstavnici Thani Alexi Pavelić.
»Raven tekmovanja Jazzon se vsako leto nekoliko zviša,« je povedal Igor Lumpert, član izborne komisije, ki je letos na Jazzinty udeležencem predaval tudi tradicionalne tehnike kompozicije v odnosu do modernega jazza in jih podučil tudi o reharmonizaciji jazz standardov.
Da se raven znanja in zainteresiranosti za jazz vsako leto nekoliko zviša menijo tudi ostali mentorji, ki v zadnjih letih sledijo mladi slovenski jazz generaciji.
Da je to vznemirljiv čas za jazz v Sloveniji meni ameriška pevka Judy Niemack, ki je v prejšnjih letih razpoznala mlade pevske talente in jih vzpodbudila, da so šolanje nadaljevale na glasbenem konservatoriju v Berlinu;
Da talentiranih glasbenikov v Sloveniji ne primanjkuje pravi profesor za kontrabas Joris Teepe, ki je tudi predstojnik konservatorija Princa Clausa v Groningenu na Nizozemskem, kjer so študirali številni slovenski jazz glasbeniki mlajše generacije;
Hrvaški kitarist Ratko Zjaca pa je prepričan, da Jazzinty gradi most med glasbeniki iz različnih držav.
Saksofonist in umetniški vodja delavnice Andy Middleton upa, da bodo preko delavnic, kot je Jazzinty, ljudje začeli v jazzu uživati in bodo spoznali kako pomemben je jazz v kulturnem življenju.
Kaj vse so povedali mentorji na delavnici Jazzinty, poglejte v prispevku.