Ljubljana - V sklopu poletnih kulturnih prireditev tokrat priporočamo likovno razstavo Neotipljiva bitja kitajsko-slovenske slikarke Huiqin Wang.
Neotipljiva bitja. Likovna razstava. (28. 8.–10. 9.)
Kitajsko-slovenska slikarka Huiqin Wang, ki se je v tukajšnjem prostoru ustalila v osemdesetih letih, po grafični specialki na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost – sicer je rojena leta 1955 v kitajskem Nantongu, osnovni likovni študij je opravila v Nankingu, izpopolnjevala pa se je tudi v nizozemskem Groningenu –, je že tradicionalno znana po združevanju in preizkušanju najrazličnejših umetnostnih tem, materialov in sredstev, ki jih je mogoče pritegniti v svet slikarstva. To počne v večih smereh; po eni strani je znana po združevanju kitajske likovne, širše kulturne, kaligrafske in filozofske tradicije ter tradicije modernizma zahodnega sveta ali po slikanju na nenavadne podlage, po drugi pa presprašuje tudi element samega avtorstva. Z vstopanjem v neobičajne avtorske kombinacije z drugimi ustvarjalci, predvsem s slikarjem Živkom Marušičem, grafičarko Zoro Stančič in, nazadnje, fotografom Tomažem Lundrom .
Tudi v Cankarjevem domu, kjer se bo znova vrnila k »soliranju« in kjer bodo njena Neotipljiva bitja pospremila XVI. konferenco Evropske zveze za kitajske študije, jo napovedujejo kot ustvarjalko, ki je sposobna svoje slikarstvo aplicirati na najrazličnejše materiale. Tokrat je svoje človeške like, denimo akte, pa tudi božanskega Budo, krajine, kaligrafske elemente, lotose, dinozavre ipd. soočila s tisto različico kovine, ki je pod imenom inoks znana iz visokotehnološkega vsakdana. Torej s hladom bleščeče kovine iz povsem komercialne sfere, ki običajno prekriva razne prestižne izdelke. Konkretno z RM-perforiranim inoksom velenjskega Forija, ki ga je izkoristila tako, da je slikarske podobe na njem naslonila na razmerje med polnimi in praznimi celicami kovinske mreže ali pa je z njegovo pomočjo presegla klasično dvodimenzionalnost slike. Z vpeljavo osvetlitve je raziskala tudi odnos med pozitivom in negativom. Tudi njen ustvarjalni postopek opisujejo kot pravi mali arzenal različnih sredstev. Pri prvih postopkih je uporabila visoko tehnologijo, sledila je ročna obdelava plošče s klasičnimi grafičnimi metodami, med različnimi stopnjami – ali istočasno tudi rezultati – njenega dela pa omenjajo še fotografijo, računalniško grafiko, perforirano sliko, svetlobni objekt ali plitvi relief. Nekatera dela, ki bodo na ogled, so videli že obiskovalci Forija, slovenske beneške galerije A+A in galerije v dunajski palači Porcia, napovedujejo pa jim tudi gostovanje na Kitajskem. Tokrat, doma, jih bo pospremil zapis Janija Pirnata.
Mala galerija Cankarjevega doma, Ljubljana. Otvoritev ob 20.00.