Slovensko-indijski jazz

Plošča Ragas skupine Sagar je transkultruno druženje slovenskih in indijskih glasbenikov, ki je rezultiralo s prepletanjem indujske glasbe in modernega jazza.

Objavljeno
04. januar 2006 13.26
SAGAR
Novomeška založba Goga je izdala za slovenske razmere precej nenavadno glasbo skupine Sagar, ki je na plošči Ragas povezala indijsko glasbeno izročilo s sodobnim jazzom.

Igor Bezget, Nino Mureškič, Damir Višič in Tadej Kampl so se marca lani odpravili na popotovanje v Indijo, natančneje v New Delhi. Tam se je njihova pot spreobrnila v čudovito glasbeno dogodivščino, podkrepljeno s sodelovanjem z indijskimi glasbeniki: Sharat Shrivastava (violina), Gyan Syngh (tabla), Kanchman Babbar (nay, bansuri flavta) in Prashant Trivedi (tabla). Kot poseben gost se v skladbi Kirtana pojavi tudi povsod navzoči Boštjan Gombač, tokrat na kositrni piščali.

Material, posnet med tem večkulturnim druženjem, pomeni verjetno eno zanimivejših izdaj domačega etno-jazza v zadnjih nekaj letih. Projekt je zasnovan kot zlitje evropskih in afroameriških glasbenih tokov s tradicionalno indijsko glasbo, pri čemer so avtorji večjega dela materiala Slovenci. Večino skladb je podpisal izjemni kitarist Igor Bezget, slovenskemu občinstvu znan kot izrazito ustvarjalen in inovativen glasbenik na področju jazza, improvizirane godbe in etna, saj je na domači in tuji jazzovski sceni navzoč že vrsto let, sodeloval pa je že z mnogimi priznanimi tujimi glasbeniki. Kot avtor se pojavi tudi sarodist Damir Višič, čigar skladba Yamuna nas popelje na začetek tega glasbenega popotovanja, in tablist Shrivastava s končno skladbo Friendship Forever.

Rdeča nit albuma Ragas je ovita okrog izrazitih ritmov tabel in drugih indijskih tolkal, ki jih v sodelovanju z indijskimi kolegi prispeva Nino Mureškič. Ritmi se dopolnjujejo z značilnimi zvoki indijskih brenkal (sarod) in violine. Tako dobimo nekakšno bazo celotnega projekta, na katero se navezujejo izjemni jazzovsko obarvani kitarski in basovski solo izleti.

Ragas je zagotovo največje presenečenje slovenskega etno-jazza lanskega leta, saj v sebi združuje ogromno svežine, odprtosti in očarljivosti, lastnosti, ki niso ravno značilne za marsikateri izdelek slovenskih glasbenikov.