Na Ljubljanskem gradu pust skozi objektiv Bojana Adamiča

Danes ob 18. uri odprtje razstave fotografij Pustne maske legendarnega skladatelja in dirigenta.

Objavljeno
25. januar 2017 13.58
Bojan Adamič
V. U.
V. U.

Skladatelj in dirigent Bojan Adamič (1912–1995) velja za vsestranskega glasbenega ustvarjalca na področju zabavne glasbe, popevk, jazza, šansonov in seveda filmske glasbe, danes ob 18. uri pa ga bo mogoče v Peterokotnem stolpu na Ljubljanskem gradu znova spoznati tudi v nekaj manj znani, fotografski vlogi.

Avtor popevke Ko boš prišla na Bled in glasbe za kar okoli 200 filmov v razponu od Vesne do filma Valter brani Sarajevo se je s fotografijo ukvarjal že od gimnazijskih let. V njegovem tovrstnem opusu izpostavljajo predvsem fotografije oziroma diapozitive pustnih mask, zlasti kurentov s Ptujskega polja, na tokratni razstavi pa napovedujejo ravno izbor fotografij iz tega segmenta njegovega dela.

Svet mask: svet domišljije in svobode

Močno ga je privlačila poganska kultura oziroma tradicionalna maska kot prežitek poganstva, ki naj bi se v določeni meri ohranilo vse do danes, zapišejo organizatorji razstave. Maske so mu sproščale domišljijo, pustno dogajanje ga je navdalo z občutkom svobode, s kurentom je označeval zmago nad zimo in temo, dolgočasjem in apatičnostjo. Tako kurent predstavlja tudi prispodobo Adamičevega vitalizma in neizmerne energije.

Leta 2003 je na to temo izšla tudi monografija Zven maske, fotografske mojstrovine Bojana Adamiča ob sočasni razstavi njegovih fotografij na Ptuju in kasneje tudi v različnih slovenskih mestih in v tujini.

Na tokratni razstavi Pustne maske, ki je nastala v sodelovanju s Pokrajinskim muzejem Ptuj - Ormož, pripravila pa sta jo Stanka Gačnik in dr. Aleš Gačnik, bo na ogled tudi film Bojan Adamič in Hasselblad v režiji Janeza Megliča.