Francosko-nemški vlak z grškimi vagoni

Nemška lokomotiva bo še združevala varčevanje z rastjo, z grškimi vagoni ali brez njih.

Objavljeno
14. maj 2012 21.19
Posodobljeno
14. maj 2012 21.00
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

Samo upamo lahko, da se bodo Grki odločili prav, je nemški finančni minister Wolfgang Schäuble v teh dneh govoril berlinskim šolarjem. »Če se bodo odločili drugače, bomo morali odgovoriti tako, da bodo posledice čim bolj omejene.«

Nemčija očitno verjame, da izstop sredozemske države iz evra ne bi bil več evropski Lehman in da kljub več sto milijardam evrov, ki so jih vezali nanjo, Grčija s seboj ne bi potegnila tudi evrskega finančnega trga in hudo prizadela mednarodnega. V Berlinu sicer ponavljajo, da si grškega odhoda ne želijo. Toda v Grčiji je najbolj priljubljen politik levičar Aleksis Cipras, ki rešitev vidi v takojšnji zaposlitvi več tisoč ljudi v državni upravi in končanju odplačevanja dolgov - in to v državi, ki bi se brez tujega denarja takoj sesedla sama vase.

V takšnem ozračju danes v Berlin prihaja novi francoski predsednik z zahtevo, da evrsko območje znova premisli o strategiji strogega varčevanja. Nova nemško-francoska fronta najbrž še ne bo pokazala vseh svojih razsežnosti, François Hollande in Angela Merkel pa bosta morda celo našla kakšno skupno točko v infrastrukturnih in podobnih projektih za države v težavah. Morda pa sploh ne bosta imela časa za počasno merjenje sil, saj so finančni trgi zaradi Grčije, Španije in drugih čedalje bolj živčni.

Zato hoče Berlin kljub novi francoski neznanki ali tudi zaradi nje odločati tam, kjer najbolj šteje in zato bo nemški finančni minister najverjetneje prevzel vodstvo evrske skupine. Edina velika evrska država z zdravim gospodarstvom hoče še naprej izvajati pritisk tam, kjer se ji zdi to nujno, in popuščati drugje, a v prepričanju, »da ni nikakršne izbire med varčevanjem in rastjo, gre le z obojim hkrati«, pravi Schäuble. »Ureditev financ je nujni pogoj zdrave rasti.« To so smernice, po katerih bo nemška lokomotiva še naprej hotela voditi evrsko območje, pa če bodo nanjo priklopljeni tudi grški vagoni ali ne.