To je ena najkonkretnejših ugotovitev iz uvodnega poročilo o nedavni nesreči s toplozračnim balonom nad Ljubljanskim barjem, ki ga je danes predstavil Roman Rovanšek vodja službe za preiskovanje nesreč pri ministrstvu za infrastrukturo in prostor. Poleg tega so preiskovalci ugotovili, da je bilo poleg pilota v balonu na komercialnem letu še 31 potnikov, da je med pristajanjem zadel drevo, se vžgal in se ustavil šele po 117 metrih. Zatem je navedel, da je imel balon veljavno plovno dovoljenje in polico za zavarovanje odgovornosti, nakar je natančno opisal v kakšnih vremenskih razmerah so vzleteli oziroma nesrečno pristali.
Ker je vzletelo ob 7. uri na Brdu pri Ljubljani je posebej pomemben podatek, da so v italijanskem meteorološkem centru v Milanu že ob 5.46 opozarjali, da so pri njih nastale nevihte in da se selijo proti severovzhodu (Sloveniji). Na letališču Jožeta Pučnika so prvo opozorilo objavili ob 6.58, ob 7.53 pa izdali novega. Tudi radar je deloval normalno in na vsakih 10. minut pošiljal slike oblačnosti. Po telefonu je bil dosegljiv tudi dežurni prognostik. Na koncu je Rovanšek navedel, da pilot balona v tem času ni imel vzpostavljene radijske zveze s kontrolo zračnega prostora in da Balonarski center, d. o. o., ni imel posebnega dovoljenja za letalske prevoznike za strokovno, organizirano in varno opravljanje komercialnih balonarskih poletov.
Ker gre za zelo zahteven postopek, bomo morali na končne ugotovitve in vzroke nesreče kot tudi končno poročilo in varnostna priporočila, je zatrdil Rovanšek, počakati še kakšno leto. Nesrečo preiskuje posebna komisija, v kateri so poleg naših strokovnjakov še angleški preiskovalec in predstavnik proizvajalca balona. Ti bodo opravili temeljito analizo dogodkov in opreme.
Mimogrede je Rovanšek povedal, da noben balonarski klub v Sloveniji še nima posebnega spričevala za komercialne prevoze potnikov, zaradi česar je bil prisiljen izreči prepoved teh letov do pridobitve teh spričeval. Na vprašanje, kako in kje naj jih pridobijo, pa je odvrnil, da to ni njegova, temveč stvar pristojnega ministrstva za infrastrukturo in prostor. Do takrat lahko z baloni letijo le sami (v okviru kluba).
Tiskovne konference sta se poleg novinarjev udeležila tudi znana slovenska balonarja Avi Šorn in Vojko Zupan. Prvi je povedal, da je bilo Rovanškovo poročilo korektno. Ker se zaradi nesreče zavedajo, da je treba še izboljšati varnost letenja z baloni, že načrtujejo organizacijo varnostnega seminarja za balonarje, preverjali pa da bodo tudi kakovost posameznih pilotov. Da bi nesreča zavrla njihovo dejavnost, pa po njunem prepričanju ni pričakovati, saj je vloge za podelitev licenc za komercialne polete na ministrstvo za infrastrukturo in prostor oddalo že sedem potencialnih balonarskih prevoznikov.