Za balone morajo lastniki skleniti obvezno zavarovanje

Poleg zavarovanja, ki ga zakon predpisuje kot obveznega, je možna sklenitev tudi kaska.

Objavljeno
24. avgust 2012 19.17
Iva Ropac, kronika
Iva Ropac, kronika

Ljubljana - Po tragični nesreči z balonom smo se pozanimali, kako je v tovrstnih primerih urejeno zavarovanje. Zavarovalnice imajo v ponudbi tako imenovano zavarovanje odgovornosti za škodo, povzročeno tretjim osebam in stvarem, potnikom, ter kasko zavarovanje.

Medtem ko kasko zavarovanje ni obvezno, je po zakonu o obveznem zavarovanju v prometu za balone treba obvezno skleniti zavarovanje zaradi odgovornosti za škodo, povzročeno tretjim osebam in potnikom, pojasnjuje Irene B. Stanič s področja transportnih zavarovanj Zavarovalnice Adriatic Slovenica. Zavarovanje sklene lastnik balona, društvo ali podjetje.

Zavarovanje odgovornosti do tretjih oseb krije škodo, katere posledica je uveljavljanje zahtevkov, če je pri uporabi prišlo do smrti, telesne poškodbe ali prizadetega zdravja tretjih oseb (osebna škoda, uničenja oziroma poškodbe ali izgube stvari (škoda na stvareh). »Zavarovalne vsote oziroma limiti kritja za škode do tretjih so odvisne od vzletne mase zrakoplova (limiti se gibljejo od 750.000 do 3.000.000 SDR), limiti kritja do potnikov pa so odvisni od namena uporabe (zasebna ali komercialna raba), gibljejo pa se od 100.000 do 250.000 SDR po potniku,« in so, kot dodaja Staničeva, določeni v evropski uredbi, ki ureja to področje. Za kasko zavarovanje je zavarovalna vsota tržna vrednost balona.

Limit pri zavarovanju odgovornosti do tretjih je določen glede na maksimalno vzletno maso balona in je na primer za balon vzletne mase 750 kg 1,5 milijona SDR, kar znaša približno 1,25 milijona evrov. Posebej je določen tudi limit za zavarovanje odgovornosti do potnikov, in sicer je določen po potniku.

Potniki zavarovani po obveznem zavarovanju

Na vprašanje, ali tudi pri zavarovanju za balone obstaja tako imenovana izključitev, torej da kritje ne velja, če je pilot balona vozil brez veljavne licence, Irene B. Stanič pojasnjuje, da so potniki po obveznem zavarovanju zavarovani in v vsakem primeru dobijo izplačano odškodnino, zavarovalnica pa naknadno od povzročitelja s tako imenovanim regresnim zahtevkom lahko terja povračilo škode, ki je bila povzročena z nesrečo.

Potnike v balonu lahko lastnik balona še dodatno nezgodno zavaruje, seveda pa lahko ima vsak posameznik še zasebno sklenjeno nezgodno ali življenjsko zavarovanje.

Povečanega povpraševanja ne opažajo

»Zavarovanje balonov ponujamo v skladu z zakonom o obveznih zavarovanjih v prometu in uredbo (ES) v obliki zavarovanja odgovornosti lastnika ali uporabnika zrakoplova,« pojasnjujejo na Zavarovalnici Maribor (ZM). »Če so na zrakoplovu predvideni potniki, se zaračuna doplačilo za zavarovanje odgovornosti do potnikov in prtljage. Premijo plača zavarovanec (lastnik zrakoplova).«

Pri ZM za toplozračne balone z največ 12 potniškimi sedeži znaša dodatna letna (osnova je zavarovanje odgovornost do tretjih) premija za zavarovanje odgovornosti do potnika in prtljage 227 evrov, zavarovalna vsota po potniku je 325.000 evrov, za prtljago pa 1000 evrov.

»Sami potniki oziroma piloti pa imajo možnost sklenitve nezgodnega zavarovanja,« še odgovarja Natalija Postružnik iz službe za odnose z javnostmi ZM in dodaja, da ne opažajo povečanega povpraševanja po teh storitvah.