Konec meseca s tirom Divača–Koper zares

Vložitev prošnje za sofinanciranje izgradnje drugega tira iz evropskega sklada CEF.

Objavljeno
09. februar 2015 21.54
suligoj/pomol
Zoran Potič, notranja politika
Zoran Potič, notranja politika
Ljubljana – Izgradnja drugega tira od Divače do Kopra je postala včeraj predmet najvišje politične obravnave. Koalicijski partnerji so na izrednem sestanku sklenili, da bo Slovenija konec februarja vložila prošnjo za sofinanciranje iz evropskega instrumenta CEF.

Kar je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič zagotovil že pred koalicijskim srečanjem, se je potrdilo tudi po zaključku – da bo kot minister naredil vse, da bo projekt pripravljen za prijavo na evropski razpis do konca februarja.

Vzdržna finančna struktura

V koaliciji izhajajo iz predpostavke, da je izgradnja dodatne proge izjemnega pomena, tako iz ekonomskega, zaradi razvoja Luke Koper in preživetja Slovenskih železnic, kot geostrateškega vidika. Glede na to, da je projekt drugega tira po mnogih letih v glavnem že umeščen v prostor, tudi večino zemljišč je država že pokupila ob predvideni trasi, se je država znašla pred ključno težavo – kako zagotoviti vzdržno finančno strukturo. Po doslej znanih podatkih naj bi celotni strošek izgradnje drugega tira znašal do 1,4 milijarde evrov, kar je zdaj potrdil tudi minister Gašperšič.

Finančni minister Dušan Mramor je večkrat dejal, da rebalans proračuna ne predvideva tovrstne investicije pa tudi zadolževanje države za ta projekt da ne pride v poštev. To je potrdil tudi predsednik vlade Miro Cerar, ki meni, da je najbolj realno računati na javno-zasebno partnerstvo. »Koalicija je enotna v podpori modernizacije slovenskih železnic, zato bomo storili vse, še posebej pa minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, da do konca meseca izpolnimo ustrezno prijavo za evropska sredstva,« je dejal premier. Ker je iz evropskega instrumenta za boljšo povezljivost Evrope na voljo le 385 milijonov evrov, bo morala vlada zagotoviti dodatne vire. Včeraj dokončnega odgovora, kaj bi to lahko bilo, nismo dobili. Zdi se, da ga nimajo niti na vladi, ker sta Cerar in Gašperšič na zastavljena vprašanja o tem odgovorila, da bo mogoče na te dileme iskati odgovore še vse leto. Ena od možnih oblik dodatnega finančnega vira za izgradnjo drugega železniškega tira je po Gašperšičevih besedah tudi podelitev koncesije.

Minister: »Naredili bomo vse«

Ministrstvo za infrastrukturo je sicer doslej dajalo signale, da s pripravami na razpis zamujajo oziroma nimajo vse potrebne dokumentacije, zato so menda celo predlagali, da bi prijavo zamaknili za leto dni. A, kot je opozoril predsednik SD Dejan Židan, obstaja pri tem velika negotovost, saj se lahko zgodi, da bi se čez eno leto soočili s problemom, da bi v Bruslju iz tega vira zmanjkalo denarja. Zato v SD, pa tudi v Desusu in SMC menijo, da bi se moralo ministrstvo za infrastrukturo bolj potruditi. Tudi ne preseneča izjava infrastrukturnega ministra, da zdaj sploh ni več vprašanje, ali se bodo prijavili na omenjeni razpis do predvidenega datuma: »Naredili bomo vse, da se ta projekt uvrsti in da gre na razpis.«

S tem je posredno odgovoril tudi na vse bolj glasne grožnje, da se lahko poslovi od ministrovanja, če projekt izgradnje drugega tira ne bo toliko pripravljen, da se lahko Slovenija prijavi na evropska sredstva še ta mesec. Tudi Cerar trdi: »Minister vseskozi uživa mojo podporo kot tudi podporo koalicijskih partnerjev.«