Bled: prostorskega načrta za obvoznico še vedno ni

Koliko bodo znašali posamezni deleži sofinancerjev za gradnjo južne obvoznice pri Bledu še, ni znano.

Objavljeno
16. avgust 2011 20.02
Posodobljeno
17. avgust 2011 08.00
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice

Bled – Prizadevanja za gradnjo južne obvoznice in za umik prometa iz neposredne bližine blejskega jezera so stara že 30 let. Zato je zadržanost ob napovedih, da jo bodo leta 2013 le začeli graditi, razumljiva, spet se je povečala zaradi vladnega predloga načrta razvojnih programov, ki ga mora državni zbor sicer še obravnavati ob napovedanem rebalansu državnega proračuna.

Za 27,6 milijona evrov vredno gradnjo obvoznice je vlada namreč predvidela za več kot 11 milijonov evrov občinskega denarja. Blejski župan Janez Fajfar uradnega obvestila o vladnem predlogu še nima. Dejal je, da jim je za zdaj pomembnejše, da obvoznica ostaja v načrtu razvojnih programov.

Državnozborski poslanec iz Bohinja Anton Urh je priznal, da ne ve, kako bi občina sploh lahko zbrala toliko denarja, in opozoril, da občina ne more graditi državne ceste. Državni zbor tega predloga še ni sprejel, je dejal Urh.

Koliko bodo znašali posamezni deleži sofinancerjev še, ni znano. V primeru, da bi bila gradbena pogodba podpisa leta 2013, bi lahko pridobili sofinancerski delež iz evropskih skladov (do 85 odstotkov upravičenih stroškov) s tem, da mora biti financiranje končano do konca leta 2015, je pojasnila Sandra Kržan z direkcije za ceste in dodala, da je vse odvisno od poteka aktivnosti pridobivanja zemljišč.

Občina Bled mora kot pravno podlago za gradnjo razbremenilne ceste sprejeti nov občinski podrobni prostorski načrt, s katerimi bodo nadomestili veljaven, a pomanjkljiv lokacijski načrt. Blejski župan je pred več kot letom dni napovedal, da bo nov prostorski načrt za obvoznico sprejet v devetih mesecih, vendar se to še ni zgodilo.

Bojana Novak, vodja oddelka za urejanje prostora na blejski občini, je povedala, da so pol leta čakali na odločitev ministrstva za okolje in prostor o tem, ali morajo za prostorski načrt izdelati tudi celovito presojo vplivov na okolje ali okoljsko poročilo.

Če ne bo nasprotovanja, bodo okoljsko poročilo in prostorski načrt javno razgrnili septembra letos, v končni različici pa bi moral biti sprejet do konca leta ali na začetku prihodnjega leta. Če ga hočejo črpati se mora gradnja začeti najpozneje leta 2013, je še dejal Urh.