Garaža dobro zasedena, vozniki izgubljeni

Kot kaže, so neprijetnosti v garaži tudi posledica nepretočnosti Slovenske ceste.

Objavljeno
20. januar 2012 14.41
Samo Petančič, Ljubljana
Samo Petančič, Ljubljana
Ljubljana – Garažna hiša pod Kongresnim trgom obratuje približno pol leta, kljub dobremu obisku pa so z nekaterimi vidiki nezadovoljni predvsem lastniki mesečnih dovolilnic. Kot kaže, so neprijetnosti v garaži tudi posledica nepretočnosti Slovenske ceste.

Zasedenost parkirne hiše je, sodeč po podatkih za prvega pol leta delovanja, dobra. V njej parkira povprečno 30.000 avtomobilov na mesec, decembra jih je bilo kar 56.000. Na Ljubljanskih parkiriščih in tržnicah (LPT) zatrjujejo, da garaža posluje pozitivno, natančne podatke o poslovnem izidu pa bodo imeli konec februarja.

Najemnikom so oddali 242 parkirnih prostorov, od tega so jih 221 najeli posamezniki, 21 pa pravne osebe. Prav ti, ki tam največkrat parkirajo – stanovalci morajo za mesečni najem parkirnega prostora odšteti 60, fizične osebe pa 240 evrov – imajo največ pritožb. Predvsem opozarjajo, da sta uvoz in izvoz speljana zelo zapleteno, zato se občasni obiskovalci pogosto izgubijo in ustvarjajo zastoje.

Prazni avti na voznih pasovih

Kot je zapisal eden od stanovalcev mestnega jedra, ki mesečno plačuje najem parkirnega prostora, se občasni obiskovalci slabo znajdejo. Večkrat opaža, da poravnajo parkirnino, nato se izgubijo, v tem času pa mine petnajst minut, ko je treba po plačilu zapustiti parkirno hišo. Marsikdaj zato vozne pasove v garaži zasedajo prazni avtomobili, medtem ko lastniki po drugih nadstropjih iščejo plačilne avtomate. Še pogosteje pa ljudje odidejo po avto in se nato ustavljajo pred blagajno. Zaradi tega nastajajo zastoji nivo ali celo dva niže; tako se mu je zgodilo, da se je do izhoda prebijal celo 40 minut. Najhuje je bilo med prazniki.

Na LPT pravijo, da glede na to, da je garaža nova, obiskovalcev pa veliko, seveda prihaja do zapletov in čakanja, vendar jih po njihovih besedah sproti rešujejo. Decembra, ko je bila še posebno velika gneča, so zaposlili dodatne ljudi, da so usmerjali promet, poleg tega so pri izhodu izvoz pospeševali s krmiljenjem semaforjev. Da je omenjeni najemnik od parkirnega prostora do izvoza iz garaže potreboval skoraj tri četrt ure, pa pripisujejo tudi slabi pretočnosti prometa na Slovenski cesti.

Isti uporabnik je opozoril še na nedostopnost parkirnih mest, za katera plačujejo najemniki. Čeprav sta četrta in peta klet rezervirani za abonente, se tam pogosto znajdejo izgubljeni vozniki. Večkrat menda celo sprašujejo mimoidoče, kako priti ven – med njimi tudi taki, ki so prešli obračališče na Slovenski cesti in zapeljali v garažo.

Decembra so delavci LPT po opažanju omenjenega občana v četrto in peto klet spuščali prav vse voznike, zato je moral prosto parkirišče, za katero odšteje 720 evrov na leto, iskati deset minut, kar se mu ne zdi pošteno.

Etaži so za vse odprli začasno

Vsi najemniki so seznanjeni, da nimajo določenega parkirnega mesta, poudarjajo na LPT, kot tudi, da jim je namenjeno vedno prosto mesto v četrti ali peti etaži. Ker je bil decembra resnično velik pritisk na garažno hišo, so ti dve etaži začasno odprli tudi za druge voznike. Kot zatrjujejo, ni šlo za željo po dodatnem zaslužku, ampak so hoteli zagotoviti čim več parkirnih prostorov za obiskovalce mesta. Ne strinjajo se, da je dostop za najemnike slabo oblikovan, saj so prepričani, da njihove pravice niso okrnjene. Poti v garaži so po njihovi oceni ustrezno označene, nekaj oznak so v preteklega pol leta tudi dodali, če bo treba, pa bodo dodali še nove.