Ljubljana – Na razpis za pridobitev idejnih rešitev logotipa in slogana Slovenije, ki ga je Urad vlade za informiranje objavil 8. julija, je prispelo 250 predlogov. Komisija, ki jo sestavlja šest predstavnikov vlade in štirje zunanji sodelavci, bo v roku dveh ali treh tednov predloge pregledala in ocenila, rezultat pa bodo objavili najkasneje do konca septembra, je povedal direktor urada Gregor Krajc.
Izdelava novega logotipa in slogana je namenjena povečanju prepoznavnosti Slovenije, ki jo v tujini večkrat zamenjujejo s kako drugo državo, kot celote, ne le kot turistične destinacije. Uporabljali bi ga tako v turizmu kot v kulturi, gospodarstvu in na drugih področjih.
V komisiji visoki državni predstavniki
Izbrani slogan bodo nagradili s 700.000 tolarji, enaka nagrada je predvidena tudi za logotip. Ponudniki so morali oddati ponudbe ločeno za logotip in slogan. Na uradu vlade predvidevajo, da je večina avtorjev ponudila tako slogan kot logotip, sicer pa je odločitev v rokah komisije.
To poleg Krajca sestavljajo minister za zunanje zadeve Dimitrij Rupel, minister za gospodarstvo Andrej Vizjak, minister za kulturo Vasko Simoniti, državni sekretar za evropske zadeve v službi vlade za evropske zadeve Janez Lenarčič in državni sekretar v kabinetu predsednika vlade Aleksander Zorn. V komisiji so še oblikovalka Tanja Radež , etnolog Janez Bogataj ter podjetnika Japec Jakopin in Aleš Kristančič.
S čim bodo nadomestili “rožice”?
Komisija išče, kot so zapisali v razpisu, splošno uporaben logotip in slogan, ki bosta temeljila na jasnem in nedvoumnem sporočilu in ki bosta Slovenijo umestila oziroma utrdila na evropskem in svetovnem zemljevidu. Ko bo izbrala in ocenila ponudbe, bo opravila izbor, nato pa bo nadaljnje aktivnosti prevzelo ministrstvo za gospodarstvo.
Kot je znano, so dosedanji logotip slovenskega turizma, rožice, zamenjali že v reklamnem spotu, ki so ga pripravili za oglaševanje na CNN. Takrat so na predlog ministrstva za zunanje zadeve uporabili logotip slovenske zastave, a ob tem poudarili, da gre le za priložnostni logotip, saj je treba vprašanje blagovne znamke Slovenije in ustreznega logotipa na nacionalni ravni še rešiti.