Najbolj nevarni so prestrašeni vozniki

Raceland s petim centrom varne vožnje v držav.

Objavljeno
26. september 2011 21.05
Posodobljeno
27. september 2011 12.00
J. Z.
J. Z.

CERKLJE OB KRKI – Pisal se je 23. september 2006, ko se je očetu Tomu in sinu Domnu Stautu, doma v bližini letališča Cerklje ob Krki, izpolnila želja še iz časov nekdanje federativne države. Na četrti predvideni lokaciji, streljaj od krške jedrske elektrarne, jima je le uspelo odpreti 1050 metrov dolgo dirkališče za gokarte, motorje in avtomobile.

Natančno pet let pozneje, prejšnji petek, sta Tomo in Domen na Racelandu spet ponosno rezala slavnostni trak. Namenu sta predala novo pridobitev dirkališča, 400.000 evrov vreden center varne vožnje, sicer peti tovrstni v državi. »Smo eden redkih poligonov v državi, ki povezujejo varno in športno vožnjo,« pravi mlajši Staut. »In imamo edino slovensko progo, ki ima trajno uporabno dovoljenje,« ga dopolni starejši.

Adrenalinski odvisneži s cest na poligon

»Naš cilj je s ceste odstraniti voznike, ki imajo preveč adrenalina. Ti sicer tudi sami spoznavajo, da so ceste kot nadomestek za dirkališče prenevarne in predrage,« športni vidik Racelanda razlaga Domen. Najamete lahko rekreativne gokarte, ki imajo hitrost omejeno na 60 do 90 kilometrov, medtem ko profesionalni presežejo 130 kilometrov na uro.

Že pred odprtjem centra varne vožnje so v Krškem našteli 60.000 obiskovalcev na leto. V naslednjem letu bo obisk zaradi mladih voznikov in voznikov z odvzetim vozniškim dovoljenjem, oboji bodo morali opraviti zakonsko zahtevan tečaj varne vožnje, ter posameznikov, ki bodo s tečajem lahko izbrisali štiri kazenske točke, še narasel.

Za povečanje vozne motorike

Poleg teoretičnega in psihosocialnega usposabljanja o varni vožnji želijo v Krškem povprečnemu slovenskemu vozniku izboljšati vozno motoriko. Ta je namreč po njihovih ocenah slaba. »Gre za sistem zaznavanja ovir na cesti in prenosa informacij v roke ter noge. Številni vozniki ne vedo, kako močno morajo obrniti volanski obroč, da bodo sploh speljali ovinek. To pomanjkljivost je možno s pravilnim treningom deloma odpraviti,« pravi Tomo Staut: »Druga velika težava naših voznikov je, da ne vedo, kaj so kupili. Predvsem starejši ne znajo uporabljati elektronike in računalnikov. Trgovci si ob prodaji vozil ne vzamejo dovolj časa za razlago in testne vožnje.«

Tudi za prestrašene voznike

Ob naštetem v družini Staut opozarjajo tudi na prestrašene voznike: »Vozniki s preveč adrenalina predstavljajo eno skrajnost. A naše vodilo je, da so najbolj nevarni prestrašeni vozniki. Marsikateri upokojenec ne zaupa sam sebi.«

Medtem ko je poligon s hidravlično mizo za trening bočnega zdrsa v uporabi od petka, bodo v Racelandu zgradbo, ki bo ob hotelski ponudbi vključevala tudi učilnico za teoretično učenje o napakah slovenskih voznikov, odprli konec leta.