Podpisali pogodbi za nova avtocestna odseka

Predstavniki Dursa so podpisali pogodbo o gradnji zadnjih dveh odsekov pomurskega avtocestnega kraka in dokončanju avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano.

Objavljeno
18. april 2006 22.27
Gradbišče pomurskega kraka avtoceste med Vučjo vasjo in Svetim Jurijem ob Ščavnici
Sveti Jurij ob Ščavnici/Kranj – Ob navzočnosti prometnega ministra Janeza Božiča, ministra za okolje in prostor Janeza Podobnika in predsednika državnozborskega odbora za promet Franca Kanglerja so predstavniki Družbe za avtoceste v RS (Darsa) s predstavniki izbranih izvajalcev v dvorani doma Matije Gubca v Svetem Juriju ob Ščavnici podpisali pogodbo o gradnji še dveh odsekov pomurskega avtocestnega kraka. Gre za 11,6 kilometra dolgi odsek med Cogetinci in Vučjo vasjo od Cogetincev do priključka Sveti Jurij ob Ščavnici, vreden 6,17 milijarde tolarjev, in za 4,5 kilometra dolgi pododsek (imenovan tudi faza B) avtocestnega odseka Lendava–Pince od razcepa za Dolgo vas do priključka Lendava, vreden 7,584 milijarde tolarjev.

Odsek med Cogetinci in Svetim Jurijem ob Ščavnici bodo skupaj gradila slovenska gradbena podjetja SCT Ljubljana, Primorje Ajdovščina, SGP Pomgrad Murska Sobota, Cestno podjetje Maribor, Ceste mostovi Celje in Vegrad Velenje, odsek pri Lendavi pa podjetja SCT, Primorje, SGP Pomgrad, CGP Novo mesto in Vegrad. Z začetim delom na teh dveh avtocestnih odsekih bo v gradnji 55 odstotkov celotnega pomurskega avtocestnega kraka, ki bo po zgraditvi dolg 82,3 kilometra, odgovorni na Darsu pa zagotavljajo, da bodo gradbena dela na vseh drugih odsekih pomurskega kraka predvidoma oddana še letos.

Gorenjski avtocestni krak s pomočjo evropskega denarja


S sklenitvijo pogodbe za 9,8-kilometrski odsek med Vrbo in Peračico in pogodbe za dva viadukta na tem istem odseku, katerih skupna vrednost je 17,9 milijarde tolarjev, so oddana vsa cestnogradbena dela za dokončanje avtocestnega kraka med Karavankami in Ljubljano. Predsednik uprave Darsa Rajko Siročič je napovedal, da bodo do konca leta 2008 na novem odseku trije priključki, in sicer za Lesce, Radovljica (tu bo tudi obojestranski bencinski servis) in Brezje, devet podvozov, dva nadvoza, podhod, trije prepusti, oporni-protihrupni zidovi, potrebnih bo 23 prestavitev cest v skupni dolžini 10,2 kilometra, prestaviti bo treba tudi komunalne, energetske in telekomunikacijske vode.

Vse to bodo opravila podjetja SCT, Primorje, Cestno podjetje Ljubljana in Strabag AG Avstrija, ki so uspela na mednarodnem razpisu in so se obvezala, da bo avtocesta končana v 32 mesecih od uvedbe izvajalcev v delo. Medtem ko bosta viadukta Zgoša in Dobruša, ki ju bosta gradila samo Primorje in SCT, zgrajena v 22 mesecih.

Zanimivo je, da bo avtocestni odsek Vrba–Peračica sofinancirala Evropska unija z nepovratnimi sredstvi iz kohezijskih skladov, in sicer v višini 13 milijonov evrov (3,1 milijarde tolarjev), kar je drugi primer tovrstnega sofinanciranja v Sloveniji (prvi je bil Smednik–Krška vas). Z gradnjo bodo predvidoma začeli že prihodnji mesec.

Več o tem si preberite v sredini tiskani izdaji Dela.