»Preverite podatke na kartici!«

Pred obiskom pri zdravniku naj zavarovanci preverijo pravilnost podatkov na kartici zdravstvenega zavarovanja, svetuje minister za zdravje Andrej Bručan.

Objavljeno
01. marec 2006 17.33
Ljudje so danes mno�ično potrjevali zdravstvene kartice
Ljubljana – »Pred obiskom pri zdravniku naj zavarovanci preverijo pravilnost podatkov na kartici zdravstvenega zavarovanja. Pri vseh tistih, ki so se odločili za zamenjavo zavarovalnice, bi lahko nastale napake pri prenosu podatkov,« je svetoval minister za zdravje Andrej Bručan zavarovancem, ki so izkoristili zakonsko možnost in zamenjali zdravstveno zavarovalnico. Danes namreč začnejo veljati nova prostovoljna zdravstvena zavarovanja, več kot 200.000 zavarovancev pa ima po novem sklenjeno dopolnilno zdravstveno zavarovanje pri drugi zavarovalnici kot doslej.

Zavarovanec mora prej preveriti pravilnost podatkov na zdravstveni kartici, je opozoril Bručan. »Možnost dvojnih zavarovanj je sicer majhna, zavarovanec pa naj v takih primerih zahteva ureditev zavarovanja od zavarovalnice, pri kateri je zavarovan,« je svetoval minister.

Zagotovitev ustreznih podatkov na kartici zdravstvenega zavarovanja je obveznost in odgovornost zavarovalnice, pri kateri je zavarovanec odpovedal ali sklenil novo zavarovanje. »Vsem zavarovancem, ki so odpovedali zavarovanje pri neki zavarovalnici, krije ta zavarovalnica doplačila do polne cene zdravstvenih storitev iz dopolnilnega zavarovanja do konca februarja,« je poudaril Bručan.

Kako so pripravljene zavarovalnice?

Petra Cotman iz Vzajemne je pojasnila, da je družba uredila vse svoje baze podatkov o zavarovancih in bazo tudi že prenesla v sistem kartice zdravstvenega zavarovanja. »Težave imamo le pri identifikaciji približno 3000 odpovedi naših zavarovancev. Ni jasno, kaj naj Vzajemna stori s prepozno poslanimi (po 3. januarju 2006) in z nepopolnimi odpovedmi, pri katerih se iz nobenega podatka ne da razbrati, za katerega zavarovanca gre; pa takšnimi, pri katerih se podatki ne ujemajo, in takšnimi, pri katerih sploh ne gre za zavarovance Vzajemne.« V zvezi s tem so na ministrstvo za zdravje in agencijo za zavarovalni nadzor poslali veliko vprašanj.

Triglav je danes znižal premijo za dopolnilno zdravstveno zavarovanje. Mesečna premija za zavarovance Triglava bo od 1. marca brez popustov znašala 4733 tolarjev. Težav pri potrditvi podatkov na zdravstvenih karticah v Triglavu ne pričakujejo. Če pa bi morda katera nastala, bodo ravnali v interesu zavarovanca, doplačila oziroma škodni primer bodo poravnali in nato ugotovili ter odpravili vzrok. Zavarovancem, ki bodo morda doplačilo poravnali že pri izvajalcu zdravstvene storitve, bodo strošek povrnili. Prav tako v Triglavu potekajo izplačila matematičnih rezervacij oziroma rezervacij za starost vsem upravičencem, s čimer Triglav izpolnjuje obveznost, h kateri zdravstvene zavarovalnice zavezuje zakon o zdravstvenem varstvu. In koliko imajo problematičnih zavarovanj? »Takih zavarovanj je skoraj petsto. Pričakujemo pa, da bomo zavarovalnice te primere rešile z medsebojnim sodelovanjem in seveda v interesu zavarovancev,« je pojasnila Vita Kernel, ki vodi stike z javnostjo za zdravstveno zavarovalnico Triglav.

Triglav: Prvi dan novih zdravstvenih zavarovanj po predvidevanjih

Sicer pa naj ne bi nihče od zavarovancev Triglava po za sedaj dostopnih podatkih postal brez jamstva za dopolnilno zdravstveno zavarovanje, so sporočili iz zavarovalnice. Danes so morali izdati enajst začasnih jamstev ter tako uredili kritje zavarovanja za enajst zavarovancev, sicer pa dan poteka po predvidevanjih. V klicnem centru naj bi do konca dneva prejeli blizu tisoč klicev zavarovancev, čeprav v skoraj nobenem primeru ne gre za težave, so še zapisali.

Zavarovanci v telefonskih klicih v veliki večini preverjajo svoje zavarovanje, upokojence pa zanima, zakaj jim še ni bila odtegnjena marčevska premija, navajajo v Triglavu. Ob tem pojasnjujejo, da bodo upokojencem marčevsko premijo odtegnili pri marčevski pokojnini in ne že mesec prej, kot so bili vajeni pri drugi zavarovalnici. Pričakujejo tudi, da se bodo klici zavarovancev in posamezni primeri urejanja zavarovanj pri zdravstvenih izvajalcih, ki še niso zagnali vse programske opreme, v naslednjih dneh postopoma umirili.

V Zdravstveni zavarovalnici Triglav pa pripravljajo tudi pobudo, da bi vse tri zdravstvene zavarovalnice tiste primere, kjer so zavarovanci sklenili dve zavarovanji ali so kakršne koli druge nejasnosti, rešilo v korist zavarovancev, so še sporočili s Triglava.

Tudi Vzajemna ne beleži večjih težav pri potrjevanju zdravstvenih kartic

Tudi na Vzajemni danes niso zabeležili večjih težav pri potrjevanju kartice zdravstvenega zavarovanja na samopostrežnih terminalih, so sporočili iz zavarovalnice. Zaznali so le povečano obremenjenost terminalov, ki je posledica velikega števila potrjevanj kartice.

Zjutraj je bilo sicer nekaj težav, ker posamezni izvajalci še niso uredili svojih šifrantov, kar so "v veliki meri uredili" že dopoldan. Kljub temu pa zavarovanci kakšnih posebnih težav zaradi tega niso imeli. "V primeru, da je moral kakšen zavarovanec Vzajemne iz katerega koli razloga storitve doplačati, mu bomo ta sredstva povrnili," so še sporočili iz zavarovalnice.

Ob tem so dodali, da je pri takšni količini zavarovancev in podatkov vse napake vnaprej nemogoče izključiti. Če bi se morda kateremu od zavarovancev Vzajemne zgodilo, da bi imel težave s potrjevanjem kartice, se lahko ta obrne na klicni center Vzajemne na brezplačno telefonsko številko 080 20 60.

Več v sredini tiskani izdaji Dela