Razveljavili člen o prepovedi TV prodaje

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti odločilo, da razveljavi tisti del zakona o RTVS, ki prepoveduje TV prodajo.

Objavljeno
10. oktober 2006 13.10
Ljubljana – Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem na pobudo družbe Studio Moderna iz Ljubljane, 20. septembra odločilo, da se drugi odstavek 15. člena zakona o RTV Slovenija razveljavi. Razveljavljeni odstavek določa, da trženje oglasnega časa v obliki televizijske prodaje oziroma neposredne prodaje v programih RTV razen izjemoma ni dovoljeno.

Studio Moderna je navedel, da deluje kot podjetje za neposredno trženje, ki se prav posebej ukvarja s TV prodajo. Po njegovem mnenju izpodbijana ureditev pomeni poseg v svobodo izražanja komercialnega značaja, ki je varovana v okviru ustavne pravice do svobode izražanja.

Drugi odstavek 15. člena zakona določa, da trženje oglasnega časa v obliki televizijske prodaje oziroma neposredne prodaje v programih RTV ni dovoljeno, razen v prostih terminih posebnega t.i. parlamentarnega programa, ki se lahko oblikujejo v nočnem času oziroma ob sobotah, nedeljah in drugih dela prostih dnevih ter v času parlamentarnih počitnic.

Ustavno sodišče opozarja, da je TV prodaja ena od vrst oglaševalskih vsebin, ki se od drugih oglaševalskih vsebin razlikuje le po tem, da oglas navaja ceno oglaševanega izdelka ali storitve in naslov oziroma telefonsko številko ponudnika. Sicer pa tudi za to vrsto oglaševalskih vsebin veljajo enaka pravila in omejitve kot za druge oglaševalske vsebine, je navedlo sodišče.

Opozarja, da niti zakonodajalec niti vlada nista pojasnila, zakaj naj bi bila ta vrsta oglaševalskih vsebin v primerjavi z drugimi zavajajoča in moralno sporna ter kot takšna v nasprotju z javnim interesom. Zgolj navedba, da gre za splošno znano dejstvo, za utemeljitev razumnega razloga ne zadošča, zlasti še, ker je zavajajoče in moralno nedopustno oglaševanje prepovedano in sankcionirano že z drugimi predpisi, je zapisalo ustavno sodišče.

Navedeni razlog zakonodajalca in vlade pa je tudi nekonsistenten, meni ustavno sodišče. Ni namreč logično, da je zakonodajalec oglaševanje v obliki TV prodaje, za katero trdi, da je v nasprotju z javnim interesom, dopustil na posebnem nacionalnem programu (čeprav v omejenem obsegu), ki je namenjen kakovostnemu, stalnemu in sprotnemu informiranju javnosti o delovanju slovenskega parlamenta kot osrednje institucije večstrankarske parlamentarne demokracije.

Glede na navedeno za izpodbijano ureditev ni razumnega, iz narave stvari izhajajočega razloga, je navedlo ustavno sodišče in drugi odstavek 15. člena zakona razveljavilo zaradi neskladja z ustavo.