Strunjan – Suša bo trajala do sredine septembra. To je danes napovedal solinar Dario Sau, vodja proizvodnje v Solinah, Pridelava soli, d. o. o., ki se sklicuje na dolgoletne izkušnje pri opazovanju vremena. Sau je že sredi julija pravilno predvidel, da bo sončno najmanj do sredine avgusta.
Solinarji se podobno kot turistični delavci suhega in sončnega vremena veselijo. Letošnja suša, visoke temperature in vetrovno vreme prispevajo k temu, da bodo imeli sečoveljski in strunjanski solinarji eno rekordnih letin. Že čez nekaj dni (predvidoma v ponedeljek) bodo presegli količine, ki so jih ob lanski dobri letini pridelali v vsej sezoni.
Do danes so poželi približno 3700 ton soli. Ker vsak dan vsi skupaj pograbijo med sto in 150 ton, bodo najpozneje v ponedeljek presegli lanskih 4250 ton. Glede na to, da se bo za solinarje ugodno vreme po vsej verjetnosti nadaljevalo še v drugi polovici avgusta, resno pričakujejo, da bodo še avgusta poželi več soli kot leta 2000, ko so je pridelali 5236 ton.
»Delo v taki vročini ni lahko. Če bi vsem solinarjem pomagali domači ali prijatelji, bi na vsakem polju pridelali tudi po deset ton na dan. Toda povprečje je od štiri do šest ton, kar pri 30 poljih pomeni po 150 ton na dan,« je povedal Dario Sau.
Sol je treba trikrat ročno obrniti: najprej jo je treba nagrabiti na kupe, potem z lopato zmetati v voziček in nato spet iz vozička. Mnogi solinarji delajo v jutranjih urah, ko pripeka ni tako huda, in potem zvečer tudi ob svetlobi reflektorjev.
»Podjetje Soline v povprečju proda 500 ton jedilne soli na leto, kar je neverjetno malo. Če bi je prodali 2000 ton, bi bilo naše poslovaje več kot uspešno. Torej samo en kilogram jedilne soli na Slovenca na leto. Slovenski kupci še ne poznajo dobro naše blagovne znamke in ljudem je vseeno, kakšno sol uživajo.
Naše podjetje ima v Sloveniji šest specializiranih trgovin in samo v eni prodamo več soli kot v supermarketih treh največjih trgovcev v Sloveniji. Nekaj pri tem ne deluje,« je dejal direktor Solin Klavdij Godnič. Najbolj se jim povečuje prodaja solnega cveta, ki ga gre tudi največ v izvoz – največ v države EU, sicer pa za tri večje kupce: ZDA, Japonsko in Rusijo.