Ormož – Prihodnjo hitro cesto med Ormožem in Draženci mimo Ptuja so ljudje začeli imenovati »prekleta cesta«. Pogodbo za gradnjo prvega dela so podpisali že pred petnajstimi leti, a so doslej od skupaj 25 kilometrov zgradili le dobre tri kilometre, kolikor je dolga ormoška obvoznica.
Odprli so jo že leta 1998, od takrat pa načrtovano gradnjo spremljajo nenehni zapleti: spreminjanje pogodb in nacionalnega programa gradnje cest, propad gradbenih podjetij... Od konca avgusta je objavljen nov razpis za drugega graditelja komaj 195 metrov dolgega viadukta čez železniško progo in potok Sejanca blizu Velike Nedelje. Štirikilometrski odsek od Ormoža proti Forminu bi moralo graditi Primorje, a gradbišče sameva že od pomladi.
V Primorju nočejo povedati, zakaj že skoraj pet mesecev ne delajo, potem ko so oktobra lani podpisali pogodbo in letos spomladi začeli pripravljati traso za polovico odseka med Ormožem in Gorišnico (4,1 kilometra od skupaj 10,4 kilometra). V Darsu je Marjan Koler pred kratkim povedal, da Primorje opozarjajo na zamude in zahtevajo pojasnila, a jih ne dobijo. Zaradi sprenevedanja investitorja in izvajalca je ormoški župan Alojz Sok povedal: »Nimam dokazov, sumim, da izvajalci in Dars to delajo v dogovoru. Še zlasti, če primerjam aktivno vlogo Darsa pri reševanju problema predora Markovec. Tam zelo zavzeto iščejo rešitve, za nas, tu v Ormožu, pa se ne zanimajo oziroma ko prihajajo k nam, pravijo, da imamo dobro kapljico.«
S »prekleto cesto« pa nimajo težav samo na ormoškem koncu. V Dražencih pri Ptuju je že priključena na skrajni konec avtoceste od Slivnice do Dražencev, ki bo čez nekaj let speljana naprej do Gruškovja na slovensko-hrvaški meji (pyhrnska trasa). Pred Puhovim mostom čez Dravo na Ptuju bi morala zaviti levo na južni rob ptujskega akumulacijskega jezera proti Markovcem in tam pod jezom prečkati reko. Za 5,5 kilometra hitre ceste je že bila določena trasa in izdelan idejni načrti, a je ministrstvo za okolje in prostor na svoje načrte pozabilo pri potrjevanju Nature 2000 in z zaščito onemogočilo gradnjo. Nadomestna trasa še vedno ni določena. Manjka tudi še 5,6 kilometra ceste do Gorišnice, ob kanalu, po katerem voda iz akumulacijskega jezera pri Markovci priteče do hidroelektrarne v Forminu na Ptujskem polju, in 10,4 kilometra dolgega odseka proti Ormožu. Od tega bi 4,1 kilometra moralo zgraditi Primorje, viadukt Sejanca pa še neizbrani graditelji, a šele v letih 2014 in 2015.
Podaljašali rok za izbiro izvajalca
Na Darsu so nam včeraj, na zadnji dan zbiranja ponudb za gradnjo viadukta Sejanca, povedali, da so rok podaljšali do 14. oktobra. Ponudbe bodo odpirali prihodnji teden, ko bo poleg izbranega izvajalca znana tudi vrednost teh del.