Za prepoved oglaševanja v otroških programih

Slovenija je delno zadovoljna s kompromisom o prepovedi "plasiranja izdelkov" v otroških programi, ki so ga dosegli ministri za kulturo na zasedanju v Bruslju.

Objavljeno
13. november 2006 19.13
Bruselj - Slovenija je delno zadovoljna s kompromisom za posodobitev direktive o televiziji brez meja, ki so ga danes dosegli ministri za kulturo na zasedanju v Bruslju. Pomembno je, da kompromis v oglaševanju prepoveduje "plasiranje izdelkov" v otroških programih. Za to se je zavzemala tudi Slovenija, ki je želela popolno prepoved oglaševanja v otroških programih. "Otroci namreč potem ne ločijo več med vsebino oddaje in oglasnim sporočilom," je pojasnil minister za kulturo Vasko Simoniti.

Kaj je “plasiranje izdelkov”?

"Plasiranje izdelkov" pomeni, da je med samo risanko, filmom ali oddajo na ekranu logotip ali kakršenkoli znak določenega oglaševanega izdelka. To je v danes sprejetem kompromisu prepovedano v otroških in informativnih programih, dovoljeno pa v športnih in razvedrilnih programih.

Slovenski minister je v današnji javni ministrski razpravi o posodobitvi direktive o televiziji brez meja pozval h krepitvi zakonodaje na področju avdiovizualne politike unije, a ne na račun "ranljivih skupin in kulturne raznolikosti".

"Ranljive skupine" uporabnikov avdiovizualnih storitev "je treba zaščititi na ravni EU", je poudaril.

Direktiva o televiziji brez meja iz leta 1989, ki je bila nazadnje preoblikovana leta 1997, je osrednja tema današnjega zasedanja ministrov za kulturo. Današnja javna razprava o zastareli direktivi je bila osredotočena na dva vidika: kako v zakonodaji ustrezno upoštevati hiter avdiovizualni razvoj in kako najbolje zaščititi otroke pred škodljivimi vsebinami.

Reding: Direktiva iz leta 1989 je zastarela

Direktiva o televiziji brez meja iz leta 1989 je zastarela in ne sledi bliskovitemu razvoju avdiovizualnega sektorja, opozarja komisarka za informacijsko družbo in medije Viviane Reding. Komisija je zato lani decembra predlagala njeno posodobitev, ki je osredotočena na spremembo pravil oglaševanja in konkurenčnih pogojev.

Ministri so danes dosegli skupno stališče o direktivi, ki je prvi korak v sprejemanju posodobljene direktive. Dokončnega dogovora ni pričakovati pred majem prihodnje leto. Direktiva se sprejema v postopku soodločanja in Evropski parlament jo bo v prvem branju obravnaval na decembrskem plenarnem zasedanju.