Rim – Železniški predor pod Alpami za novo superhitro železniško progo med Lyonom in Torinom kot del petega evropskega koridorja med Lizbono in Kijevom, ki naj bi vodil tudi skozi Slovenijo, ni več gotovo dejstvo, kakor je uradni Rim trdil še pred kratkim, uradni Pariz pa skupaj z njim.
Projekt hitre železnice je predrag, tovorni promet pa se zmanjšuje, pravijo zadnje alarmantne novice. Italijani se zaradi predora pod Alpami tolčejo na vseh frontah, fizično v dolini Susa, pravno na sodiščih, politično pa povsod. Za spremembe francoskih načrtov so izvedeli iz francoskih časnikov, najprej iz konservativnega Figaroja, potem še iz drugih, ki objavljajo čedalje več podrobnosti in napovedujejo, da bo Francija kmalu sprožila nova pogajanja s sosedi Italijani, nove delitve stroškov in nove zahteve v Bruslju.
Negotov je celoten francoski projekt hitre železnice, ki so mu v starih načrtih Sarkozyjeve vlade namenili 260 milijard evrov, je opozoril časnik Figaro. Morda še najbolj negotov je tako imenovani italijanski del, ki so mu tudi v Rimu že namenili 22 milijard evrov, v Franciji pa 12 milijard.
Obmejni del hitre železnice pod Alpami s kar 60 odstotki stroškov obremenjuje Italijo, ki je bila doslej tudi najbolj navdušena nad novo prometno povezavo. Brez predora pri Torinu bi šle vse največje prometnice od zahoda proti vzhodu severno od Alp, daleč od Italije. S Slovenijo je sporazum o železniški progi med Trstom in Divačo podpisala šele pred kratkim.
Posebni vladni komisar za projekt hitre železnice v Italiji Mario Virano, ki ga je novica iz Pariza presenetila, saj uradni Pariz o tem še ni govoril z uradnim Rimom, je izjavil, da se verjetno res utegne poceniti projekt hitre železnice, ki morda sploh ne bo tako hitra, kakor so načrtovali, predor pa bodo gradili v vsakem primeru, potreben je tudi za druge namene.
Sedanji predor Frejus je edina množično uporabljena pot med Lyonom in Torinom oziroma med Italijo in Francijo, a že dolgo ne ustreza več potrebam, saj so zastoji čedalje pogostejši. Predor pod Mont Blancom se po uporabnosti ne more primerjati, pozimi je velikokrat zaprt. Nasprotniki hitre železnice med Torinom in Lyonom po objavi novic iz Pariza že slavijo zmago. Prepričani so, da je prevladalo njihovo stališče, v pomislekih francoske vlade, ki jih je objavil Figaro, vidijo svojo politiko. V dolini Susa, na področju med Torinom in alpskim mestecem Bardonecchia, kjer se začenja predor Frejus, se že več let vrstijo protesti, ki občasno prerastejo v pravo vojno, promet med državama je zaradi tega večkrat na leto po več dni zaprt.
Med udeleženci protestov je razmeroma malo prebivalcev doline, toliko več pa anarhistov, skrajnih levičarjev in pripadnikov organizacij, ki se pojavljajo na sceni kot »socialni centri«. Prihajajo iz vse Italije, očitno so dobro organizirani, saj se znajo izogniti nasilju, kadar le tako hočejo.