Atene – Moški, ki je bil slišati zelo izčrpano, je le nekaj minut pred strmoglavljenjem ciprskega letala na poti v Prago poslal klic na pomoč, so povedali grški preiskovalci. Boeing 737, last ciprske zasebne družbe Helios Airways, se je v bližini Aten z višine 35.000 metrov zrušilo 14. avgusta, umrlo pa je vseh 115 potnikov in šest članov posadke. Vzrok nesreče je še vedno zavit v skrivnost – letalo je namreč več kot dve uri in pol letelo, ne da bi vzpostavilo radijsko zvezo s kontrolorji letenja. Pilota ogledniških letal F-16, ki sta preverila, kaj se na letalu dogaja, sta opazila le, da pilota ni za krmilom, kopilot pa je bil očitno nezavesten.
Kot je povedal vodja preiskovalcev, je tik pred trkom klic na pomoč najverjetneje poslal eden od stevardov, ki se je med letom učil upravljanja z letalom. Policija je potrdila, da je bil stevard po imenu Andreas Prodromou zares v kljunu letala, kjer naj bi zadnjih 30 minut pred strmoglavljenjem skušal upravljati z letalom. “Moški, ki je poslal klic na pomoč, je bil slišati zelo izčrpan,” piše v sporočilu za javnost.
Mu je zmanjkalo goriva?
Po besedah vodje preiskave se je letalo zrušilo v času, ko motor ni več deloval. Možno je, da mu je zmanjkalo goriva, saj je za let med cipskim mestom Larnako in Atenami, kjer bi moralo letalo pred nadaljevanjem poti v Prago napolniti rezervoar, boeing potreboval dvakrat več časa, kot je bilo predvideno (običajni let traja 90 minut). “Našli smo tudi dokaze, da je imelo letalo težave z uravnavanjem pritiska,” je povedal vodja preiskave.
Po poročanju grških medijev kontrolorji letenja v Atenah niso prejeli nobenega klica na pomoč ali opozorila, saj naj bi jih letalo oddajalo na napačni frekvenci. Poleg tega so obdukcije pokazale, da so bili potniki pred strmoglavljenjem živi ter se niso zastrupili z ogljikovim monoksidom. Možno pa je, da so bili nekateri zaradi pomanjkanja kisika nezavestni.
Letalo je iz Larnake odletelo ob 6. uri zjutraj, 35 minut kasneje pa je sporočilo, da ima probleme v prezračevalnem sistemu. Dobilo je navodilo, naj leti v Atene. Kmalu potem se je zveza z letalom izgubila. Tudi uro kasneje se povezave ni dalo vzpostaviti, zato so na ogled poslali letali F-16. Ob 9. uri in štiri minute pa je letalo strmoglavilo.