Alonso po Räikkönenovi smoli še korak bliže lovoriki

Vladavina nemškega šampiona Michaela Schumacherja, ki si je pet od skupno sedmih naslovov svetovnega prvaka privozil v zadnjih petih letih, se je včeraj – vsaj začasno – končala.

Objavljeno
05. september 2005 09.00
Najbolj napet trenutek dirke. Obračun med Alonsom in Raikkonenom.
Monza – Vladavina nemškega šampiona Michaela Schumacherja (Ferrari), ki si je pet od skupno sedmih naslovov svetovnega prvaka v formuli 1 privozil v zadnjih petih letih, se je včeraj – vsaj začasno – končala. Po dirki za VN Italije, ki jo je z velikim zaostankom za zmagovalcem Juanom Pablom Montoyo (McLaren-Mercedes) končal komaj na 10. mestu (!?), je namreč dokončno izpadel iz boja za lovoriko. V igri zanjo sta zdaj le še Fernando Alonso (Renault) in Kimi Räikkönen (McLaren-Mercedes), pri čemer ima 24-letni Španec po Finčevih težavah v Monzi (»Tokrat je šlo narobe prav vse, kar je lahko šlo narobe.«) v rokah naravnost sanjske karte in je na najboljši poti, da se kot najmlajši dirkač v kraljevskem avtomobilističnem razredu ovenča z naslovom svetovnega prvaka.

Alonso je moral namreč v Monzi priznati premoč zgolj Montoyi in je tako v skupnem seštevku za svetovno prvenstvu svojo prednost pred Räikkönenom, ki je za tretjeuvrščenim Giancarlom Fisichello (Renault) včeraj pristal na četrtem mestu, povečal na 27 točk. Ob dejstvu, da so do konca prvenstva le še štiri dirke – VN Belgije (11. t. m.), VN Brazilije (25. t. m.), VN Japonske (9. oktobra) in VN Kitajske (16. oktobra) – bi se moral zgoditi že pravi čudež, da bi mladi Španec na koncu ostal praznih rok.

Montoya je na VN Italije – prvi dirki po VN Nizozemske leta 1961, ki je minila brez odstopov – vodil tako rekoč od štarta do cilja. Toda na koncu je moral Kolumbijec zavoljo poškodovane zadnje desne gume, zaradi katere je moral – zanimivo – Räikkönen na dodatni postanek v bokse, za zmago celo trepetati. »Ko so mi iz boksov sporočili, da je guma močno načeta in naj zato vozim previdneje, mi ni bilo prav lahko pri srcu. V tistih trenutkih se v dirkalniku res nisem počutil najbolj udobno,« je priznal Montoya in razkril: »Vozil sem le tako hitro, da sem do konca ohranil prednost pred Fernandom, ki se mi je nevarno približeval. Vprašanje pa je, kako bi se izteklo, če bi dirka trajala še kakšen krog.«

Alonso je izdal, da je imel manjše preglavice le po obeh postankih v boksih. »Ko sem se vrnil na stezo, sem potreboval kar nekaj časa, da sem se spet vrnil v svoj ritem. Najbrž zaradi umazanih gum,« je sklepal 24-letni Španec, ki je – kot je dejal – ob koncu dirke »zavohal kri«. »Ko sem izvedel, da ima Juan Pablo težave zaradi gume, sem napadel na vso moč. Podobno kot na Nürburgringu, kjer so se mi po Kimijevem odstopu v zadnjem krogu računi izšli po načrtih. Tokrat se mi niso povsem, a sem tudi z drugim mestom in novo uvrstitvijo na zmagovalni oder nadvse zadovoljen,« se je smejalo Alonsu, medtem ko je bil njegov največji tekmec Räikkönen to pot podobno kot Michael Schumacher (»Bili smo pač prepočasni!«) izjemno razočaran.

Nič čudnega, ko pa je za hladnokrvnim Fincem nov črn konec tedna, ki ga bo skušal čim prej pozabiti. Kalvarija se je začela po zadnjem sobotnem prostem treningu, po katerem so mu mehaniki zamenjali motor v »srebrni puščici«, zaradi česar je moral kljub najhitrejšemu kvalifikacijskemu dosežku kazensko štartati šele z 11. mesta. Potem ko »Ledeni mož« na štartu ni pridobil nobenega mesta in je uvodni del dirke odpeljal v strnjeni koloni, je v obdobju prvih postankov vendarle dobil zalet in začel napredovati po lestvici. Kazalo je že, da se bo z enim samim postankom (v 27. krogu) brez večjih težav zavihtel vsaj na zmagovalni oder. A kaj, ko je moral zaradi poškodovane zadnje desne gume dva kroga za tem vnovič v boks, s čimer so se njegovi upi o preboju med najboljšo trojico razblinili kot milni mehurček. Najhitrejši krog dirke (1:21,504) je bila na koncu zgolj slaba uteha ...

Naslednja dirka bo prihodnjo nedeljo v Spa-Francorchampsu.