Alonsov sanjski začetek

Previdni pozivi svetovnega prvaka Fernanda Alonsa svojemu moštvu, da je treba pričakovati oster odgovor tekmecev, so bili nepotrebni.

Objavljeno
03. april 2006 09.05
Fernando Alonso
Melbourne – Previdni pozivi svetovnega prvaka Fernanda Alonsa svojemu moštvu, da je treba pričakovati oster odgovor tekmecev, so bili nepotrebni, kajti Španec že dolgo ni tako zlahka dobil kakšne dirke kot tokratno veliko nagrado Avstralije. Brez večjega naprezanja in obremenjevanja motorja, ki bo moral zdržati tudi naslednjo preizkušnjo, veliko nagrado San Marina v Imoli 23. t. m., je pustil za seboj svojega lanskega največjega tekmeca Kimija Räikkönena in Ralfa Schumacherja.

»Sijajna dirka, čeprav je imela tudi nekaj delov, ki si jih nisem znal prav razložiti,« je veliko nagrado Avstralije pred razprodanim Albert Parkom komentiral Fernando Alonso. Zagotovo ni bil edini, marsikdo se bo po tej dirki zakopal v temeljito analizo številnih podatkov, ki jih nudi bogata elektronika formule 1. Takole na oko se je zdelo, da je imelo nekaj moštev hude težave z gumami, kot da so se ušteli pri predvidevanjih temperature zraka, ki je bila med avstralskim vikendom nekaj nižja, kot bi normalno pričakovali za ta letni čas. Največja žrtev je bil Jenson Button, ki si je po sobotni tretji kvalifikacijski zmagi svoje kariere skupaj s Hondo obetal prvo zmago in doživel bridko razočaranje. Na začetku dirke in po vsakem od štirih posredovanj sodniškega avtomobila je imel v prvih dveh ali treh krogih zelo slab oprijem cestišča, preden so se gume ogrele na delovno temperaturo, in prav tedaj je izgubljal ključne dvoboje. Kot da to še ne bi bilo dovolj, ga je v zadnjih metrih dirke pustil na cedilu motor, ki je spektakularno eksplodiral, tako da je izgubil boj z Giancarlom Fisichello za peto mesto in se po naročilu iz boksa zaustavil pred ciljno črto. Honda je raje žrtvovala 6. mesto, kot da bi končala dirko in zaradi zamenjave uničenega motorja izgubila deset mest v štartni razvrstitvi naslednje dirke.

Očitne težave z ogrevanjem gum sta imeli tudi obe glavni Bridgestonovi moštvi, Ferrari in Toyota. Michael Schumacher se med sobotnimi kvalifikacijami prvič letos ni uvrstil v finalni del in je začel dirko iz drugega dela štartne kolone s polnim rezervoarjem bencina, kar glede na vsa posredovanja sodniškega avtomobila ni bila najbolj posrečena taktika. Najhuje se mu je godilo po drugem posredovanju sodnikov (zaradi Klienove nesreče), ko je bil povsem nemočen proti voznikoma moštva Torro Rosso (nekdanji Minardi) in je vozil po pet sekund na krog počasneje kot vodilni Alonso. V srednjem delu dirke se je Nemec močno popravil in bil nekaj časa najhitrejši na progi, ko je očitno poskušal nadoknaditi kar največ zamujenega, a je v 33. krogu naredil usodno napako, ko je v izhodu iz zadnjega ovinka zapeljal prek robnika na travo, izgubil nadzor nad dirkalnikom in se raztreščil v zaščitnem zidu. Tudi Ralf Schumacher se je pritoževal nad dolgotrajnim ogrevanjem gum, zato je njegovo 3. mesto po zares slabem štartu visokoproračunske Toyote v novo sezono gotovo prijetno presenečenje.

»Dvajset sekund prednosti je šlo po zlu ob posredovanjih sodniškega avtomobila in vsakič sem si jo moral priboriti na novo. Toda k sreči je dirkalnik ves čas deloval brezhibno, niti za trenutek nismo bili v nevarnosti, da bi izgubili to dirko. Osemindvajset točk od 30 možnih, to je naravnost sanjski začetek nove sezone, samo upam lahko, da se bo tudi nadaljevalo v tem slogu,« je bil očitno zelo zadovoljen Fernando Alonso. Precej slabše volje je bil Giancarlo Fisichella, zmagovalec Malezije, ki je imel znova veliko smole s svojim renaultom. Po krogu za ogrevanje mu je namreč ugasnil motor, tako da je moral namesto z 2. štartnega položaja štartati iz boksov. Med dirko so ga po radijski zvezi, ki jo povzema tudi televizijski prenos, z moštvenega komandnega pulta okarali, da z enakim tovorom goriva in enako obrabljenimi gumami vozi do dve sekundi na krog počasneje od Alonsa, kar bo zagotovo otežilo odnose v moštvu v prihodnjih dneh.

Sicer pa je edino vprašanje, ki bi moralo skrbeti moštvo Renaulta, kako nevaren bi bil lahko Kimi Räikkönen z brezhibnim avtomobilom. Finec je po drugem posredovanju sodniškega avtomobila sledil Alonsovemu zgledu in odločno napadel Buttona. Celo preveč odločno in divje, glede na nemoč Angleža, pri tem pa je med zaviranjem grdo zablokiral prednje desno kolo in uničil gumo. Ta mu je potem povzročala hude vibracije, zaradi česar se je deformiralo prednje krilce, kar so potem odpravili med postankom v boksu, ko so mu zamenjali cel nos dirkalnika. V tem delu dirke je Finec vozil počasneje, kot bi lahko, na koncu pa mu tudi silovit finiš ni pomagal, da bi ujel Alonsa. Precej neopazno sta dirkala oba voznika BMW, ki pa sta na koncu prejela zaslužene točke za 4. (Heidfeld) in 6. mesto (Villeneuve), Hondi je bilo v uteho 7. mesto Rubensa Barrichella, zadnja točka za 8. mesto pa je pripadla Davidu Coulthardu, potem ko so upoštevali njegov protest, češ da ga je Američan Scott Speed prehitel pod rumeno zastavo.