Michelinovih sedem grozi in išče rešitev

Sedmerica Michelinovih moštev, ki je zaradi neustreznih in nevarnih gum, predvsem pa zaradi nezmožnosti vseh vpreženih, da bi v tem položaju našli kakšno rešitev, bojkotirala dirko v Indianapolisu bo danes zaslišana na sedežu FIA.

Objavljeno
29. junij 2005 11.55
Bernie Ecclestone in Max Mosley
Sedmerica Michelinovih moštev, ki je zaradi neustreznih in nevarnih gum, predvsem pa zaradi nezmožnosti vseh vpreženih, da bi v tem položaju našli kakšno rešitev, bojkotirala dirko v Indianapolisu, se je pred današnjim zaslišanjem na sedežu FIA sestala na konspirativnem sestanku, kjer se je dogovorila za strategijo rešitve iz te godlje.

Paul Stoddart, šef Minardija, ki je kot Bridgestonova stranka sicer sodeloval v dirki preostale trojice v Indianapolisu, je v začetku tega tedna kot nekakšen neformalni predstavnik šefov moštev opozoril, da bi lahko sedmerica bojkotirala tudi naslednjo dirko ta konec tedna v Franciji, če jih bo skušala FIA trdneje zagrabiti. Predsednik FIA Max Mosley je na to le posmehljivo odmahnil z roko. »Mar si bodo odrezali nos, da si bodo rešili obraz?« je vprašal. Res je, nihče ne verjame zares, da bi se Renault lahko odpovedal nastopu na domači dirki in tako dovolil Ferrariju, da se še bolj vrne v igro, kot mu je to po ponesrečenem začetku sezone uspelo s simultanko na izpraznjeni progi v Indianapolisu. In če bo dirkal Renault, potem tudi McLaren-Mercedes ne bo držal križem rok, s tem pa bi vsi drugi, Williams-BMW, Toyota, BAR-Honda, Sauber-Petronas in Red Bull-Cosworth, že izpadli smešni. Še več, Michelin si preprosto ne more privoščiti še ene blamaže, povezane z njegovim imenom, še zlasti ne na domačih tleh. Če sedmerica odstopi od boja ta vikend in ga preloži na poznejši datum, bo povsem izgubila svojo ost in potem bo v očeh ta čas še razdvojenega občinstva vsa teža morebitnega novega bojkota padla na njena ramena.

Sicer pa je glavni grešni kozel že znan. Michelin je dokončal preiskavo o defektih gum na dirkalnikih Ralfa Schumacherja in Ricarda Zonte ter priznal svojo krivdo. V tiskovnem sporočilu je francoska tovarna avtomobilskih gum sicer zatrdila, da ni šlo za posledico malomarne izdelave, temveč da je slabo ocenila hitrost in silovite silnice v zloglasnem ovinku 13. Glavni krivec za to naj bi bilo dejstvo, da je Indianapolis eno tistih dirkališč, na katerih ni mogoče testirati in da so načrtovalci gum ob vseh letošnjih omejitvah aerodinamične tlačne sile in zahteve po bolj vzdržljivih motorjih pri svojih simulacijah »podcenili« zahtevnost omenjenega ovinka. A to kajpak ni izgovor za to, da moštva na dirko poleg visoko zmogljive različice gum niso pripeljale tudi tako imenovane varnostne (trše) različice, kar naj bi bilo po tolmačenju najvišjih predstavnikov FIA bistvo letošnjih pravil. Krivde potem takem ne nosi le proizvajalec gum, temveč tudi moštva in sedmerica se bo danes na zaslišanju v Parizu le težko izmazala.