Rdeči bik kaže roge: z Neweyjem na vrh!

Bo formula 1 doživela nov veliki prebeg možganov? Red Bull, moštvo avstrijskega milijonarja Dietricha Mateschitza, je objavilo prestopno senzacijo v karavani formule 1.

Objavljeno
09. november 2005 11.45
Red Bull v monaku promovira najnovejši film iz serije Star Wars
London – Bo formula 1 doživela nov veliki prebeg možganov? Red Bull, moštvo avstrijskega milijonarja in proizvajalca znanega energijskega napitka Dietricha Mateschitza, je včeraj objavilo, da je svoj strokovni štab okrepilo s po mnenju mnogih najboljšim konstruktorjem dirkalnih avtomobilov Adrianom Neweyjem, ki je zadnjih osem let delal za McLaren-Mercedes in je bil podpisan tudi pod letošnjo srebrno puščico, prepričljivo najhitrejši dirkalnik formule 1 v tej sezoni. Ta čas je še težko reči, ali bo ta prestop zamajal srebrno moštvo, zagotovo pa pomeni, da Red Bull vstopa med velike igralce hitrega cirkusa.

In čemu vprašanje na začetku uvoda? Adrian Newey, danes 46-letni strokovnjak za aerodinamiko in genialni snovalec najradikalnejših konceptov dirkalnih avtomobilov, je namreč že leta 2001 pristal na ponudbo svojega dobrega ameriškega prijatelja Bobbyja Rahala, ki ga je tisto leto Ford nastavil za šefa Jaguarja. Toda na večer tistega dne, ko je novica že obšla svet, je Neweyja McLarnov šef Ron Dennis zaprl med štiri stene in ga tako dolgo pregovarjal, da si je strokovnjak navsezadnje premislil. Podrobnosti tega večera sicer nikoli niso bile povsem jasne, kaže pa, da je bil Newey naveličan velikega pritiska, ki so mu ga zvalili na ramena pri McLarnu in še zlasti Mercedesu potem, ko je Ferrari prevzel primat srebrnemu moštvu. Dobro poučeni trdijo, da je tedaj Dennis obljubil Neweyju, da bo zgolj dokončal dirkalni avtomobil, na katerem je tedaj že delal, in zastavil osnovni koncept naslednjega dirkalnika, potem pa bi se lahko lotil kakšnega manj stresnega projekta, denimo Mercedesovega prestižnega športnika SRL ali pa tekmovalnih jadrnic, ki ga že dalj časa zelo zanimajo. Toda iz tega ni bilo nič, Newey je ostal tehnični direktor McLaren-Mercedesa in imel pri tem delu nemalo težav. Najhuje je bilo v lanski sezoni, ko je McLaren že tako načrtoval, da bo sezono začel s starim dirkalnikom in potem presedlal na novega šele na začetku evropskega dela prvenstva, kar pa se ni zgodilo. McLaren se je namreč preselil v novo, avantgardno zasnovano tovarno Paragon, selitev pa je skupaj z že prej omenjenim projektom SRL tako zaposlila osebje, da je za razvoj dirkalnika preprosto zmanjkalo časa in energije.

Sin veterinarja iz Shakespearovega rojstnega kraja Stratford-upon-Avon je začel konstruktorsko kariero v začetku osemdesetih pri Marchu, kjer je veliko delal za ameriške kliente (odtod poznanstvo z Rahalom), v začetku devetdesetih pa je dobil službo tehničnega direktorja pri Franku Williamsu. Njegovi dirkalniki so v obdobju med leti 1991 in 1997 zmagali na 58 dirkah in prinesli štiri vozniške ter pet konstruktorskih naslovov svetovnega prvaka. Leta 1998 je po daljšem obdobju zelo hladnih odnosov s Frankom Williamsom prestopil k McLaren-Mercedesu, kjer je kot prvi konstruktor v zgodovini formule 1 dobil milijon dolarjev letne plače.

Najbrž je zgolj naključje, da je Red Bull, pri katerem bo nastopil službo februarja, nekdanji Jaguar, h kateremu je hotel prestopiti že pred štirimi leti. Bolj pomembno je povedati to, da si nihče ne bi omislil strokovnjaka Neweyjevega kova (in njegovega plačilnega razreda), če ne bi imel najvišjih ambicij. »Ko bi lahko izbiral med Neweyjem in Michaelom Schumacherjem, bi se v vsakem primeru odločil za Adriana. Njegov prihod jasno kaže, da mislimo resno,« je dejal športni šef Red Bulla Christian Horner. Neweyja menda ni pretentala finančna ponudba temveč nov karierni izziv.