SEPANG – Nepričakovano je motociklistični svet izgubil mladega, komaj 24 let starega Marca Simoncellija, ki je navduševal s svojo afrofrizuro in prisrčno osebnostjo. Grozljivi posnetek nesreče je obšel svet, Marcu pa pomoči potem, ko je izgubil čelado, vanj pa sta trčila Edwards in Rossi, ni bilo.
Ko odleti čelada, je to slab znak ...
Za Simoncellija je bil usoden padec na predzadnji dirki sezone v razredu motoGP v Maleziji, nalet Edwardsa na z motorja padlega in po pisti drsečega Italijana pa je bil tako silovit, da je Simoncelliju z glave zbilo čelado. Avstralec Casey Stoner je dejal: »Ko sem gledal posnetek, mi je postalo slabo. Kadar koli odleti čelada, je to slab znak ...«
Po letu 2003 in smrti Hondinega voznika Daidžira Kata na veliki nagradi Japonske je današnja tragedija prva v najmočnejši motociklistični kategoriji.
Marcov oče Paolo je v šoku, v šoku pa so tudi Marcovi sotekmovalci. Na vseh današnjih športnih dogodkih po Italiji bodo z minuto molka počastili spomin na mladega motorista, pa je sporočil italijanski olimpijski komite.
Lorenzo ostal brez besed
Simoncelli je bil velik oboževalec nogometnega kluba AC Milan in klub je družini in svojcem že namenil sožalno izjavo. Jorge Lorenzo, lanskoletni svetovni motociklistični prvak v razredu motoGP, ki se je nedavno tudi sam huje poškodoval in zato izgubil prst, je opozoril na nevarnosti športa. »Ob takšnih dneh ne vem, kaj naj rečem. Marco, počivaj v miru.«
Američan Nicky Hayden, svetovni prvak iz leta 2006, ki vozi za italijansko eipo Ducati, je skrušen. »To je grozljiv dan za nas. Videl sem Marca pasti. Ko se je pripeljal iz ovinka, je izgubil nadzor nad zadnjim delom motorja in najverjetneje ni uspel povrniti ravnotežja na motorju. Res se počutim grozno. Na progi smo vsi bratje. Marco, vsi te bomo zelo pogrešali.«
Kot najstnik prvič na dirkah za svetovno prvenstvo
Marco Simoncelli se je rodil 20. januarja 1987. Prvih dirk za svetovno prvenstvo se je udeležil že leta 2002, in sicer v kategoriji do 125 ccm (kubičnih centimetrov), ko je nastopal še na tekmah za evropsko prvenstvo in postal tudi evropski prvak.
Prvo celotno sezono svetovnega prvenstva je odvozil leta 2003 in jo končal na 21. mestu. Prvič je zmagal v naslednji sezoni, v kateri je bil na koncu skupno 11., v isti kategoriji pa je vztrajal še do leta 2005, ko je bil v skupni razvrstitvi peti in v kateri je prav tako dobil eno dirko. Vse to obdobje je vozil aprilio, nato pa je leta 2006 prestopil v 250-kubični razred in na motor gilera.
V tej kategoriji je bil še veliko uspešnejši, saj je v štirih letih zmagal 12-krat (po šestkrat leta 2008 in 2009), bil v prvih dveh letih v skupni razvrstitvi 10., nato leta 2008 svetovni prvak, naslednjo leto pa tretji.
Nadarjeni novinec med najboljšimi
V razredu motoGP je začel tekmovati leta 2010 in na hondi lansko leto končal na skupnem 8. mestu, letos pa je tudi v tej kategoriji napredoval, se že dvakrat uvrstil na zmagovalni oder (tretji na Češkem in drugi na predzadnji dirki za veliko nagrado Avstralije) in bil v skupni razvrstitvi na šestem mestu.
14-krat zmagal
Skupno je v dirkah za svetovno prvenstvo nastopil 148-krat, bil 14-krat zmagovalec, še 17-krat na zmagovalnih stopničkah, bil najhitrejši na treningu in na prvem štartnem mestu na dirki 15-krat, imel pa je tudi 9 najhitreje prevoženih krogov na dirkah.