Indijski film pod Alpami

V filmu Najak (Vodja), katerega del trenutno snemajo pri nas, igrata velika indijska zvezdnika Kadžal Agarval in Ram Čaran.

Objavljeno
02. september 2012 00.00
Mankica Kranjec, NeDelo
Mankica Kranjec, NeDelo

Nič nenavadnega torej ni, da je večina filmske posadke novega indijskega filma Najak (Vodja) režiserja VV Vinajaka in producenta DVV Danajja, ki so ga delno posneli že v Kalkuti in v Dubaju, pripotovala z Islandije, da bi nekaj kadrov posnela prav v Ljubljani, Postojnski jami, v Izoli, Piranu, Lipici in na Bledu.

Ekipa sedmih kuharjev je pripotovala iz Benetk, medtem ko je glavna indijska koordinatorka filma pripotovala iz Rusije. Najak bodo vse do 5. septembra snemali v Sloveniji; premiera bo januarja prihodnje leto v Indiji. V filmu bosta zaigrala velika indijska zvezdnika - Kadžal Agarval in Ram Čaran, kot statistke pa se bodo preizkusile tudi slovenske plesalke.

Novo odkriti biser Evrope

Prva postojanka indijske filmske ekipe je bila Ljubljana, ki je s svojo slikovitostjo in močnimi barvami navdušila. Režiser VV Vinajak je slovensko prestolnico opisal kot »sladko, romantično in zelo všečno«. Z iskanjem najlepših kotičkov sveta za filmske producente Bollywooda se ukvarja predsednik uprave podjetja Travel Masters India Corporation Nataradžan Ramdži. »V filmih smo uporabili že večino lepot evropskih držav, toda Slovenije do nedavnega sploh nismo poznali! Tukaj sem bil prvič, ko sem si ogledal možne lokacije snemanja in naravnost čudovito je! Dežela ponuja veliko kotičkov, ki so zelo fotogenični. Slovenija je pravzaprav celotna Evropa v malem - ima pokrajine, ki so podobne Švici, Avstriji, Grčiji ... in ta film je šele začetek sodelovanja Bollywooda s to lepo deželo,« je povedal. Ne le, da so nad lepotami Slovenije navdušeni filmski ustvarjalci, Slovenija menda lahko odslej pričakuje tudi vse več indijskih turistov. »Indijci si dejanske lokacije, ki jih gledajo v filmih Bollywooda, želijo ogledati tudi v živo, zato postanejo iskane turistične destinacije. Slovenija si vsekakor lahko obeta veliko indijskih obiskovalcev,« je dodal Nataradžan Ramdži. Koordinator projekta Bollywood v Sloveniji je Regijska tiskovna agencija (RTA).

Direktorica družbe Katarina Karlovšek je poudarila, da ta projekt prinaša Sloveniji veliko priložnosti na področju turizma in gospodarstva. Navdušena je nad profesionalnostjo indijske filmske ekipe: »Vrsta ljudi si je v preteklosti že prizadevala, da bi Bollywood prišel snemati v Slovenijo, nam je končno uspelo. Za nemoten potek dela z našo agencijo ves čas komunicira številčna in izjemno profesionalna ekipa iz Indije. Indijci niso zahtevni, največje zahteve imata pravzaprav le igralca; želita si luksuz. Imata želje, ki jih mora celotna ekipa upoštevati. Želita luksuzno namestitev in avtomobile, z njima pa potuje tudi družina. Pravzaprav so Indijci zelo natančni in čeprav se lokacije snemanja ves čas spreminjajo, vse stvari do podtankosti uskladimo in dogovorimo.«
Med vzhodom in zahodom

Bollywood je postal fenomen svetovnih razsežnosti. Čeprav so najbolj zvesti in najštevilnejši gledalci še vedno Indijci, pa je vse več ljubiteljev bollywoodskih filmov tudi v drugih azijskih državah, vse bolj popularen pa je tudi v Evropi in Ameriki. Filmi, ki pravzaprav temeljijo na ljubezenski zgodbi dveh posameznikov - ženske in moškega iz bogatih družin - se navadno končajo srečno. Filmi so dolgi tudi več kot dve ali tri ure, zgodba, prežeta s čustvi, pa vsebuje spektakularne plesne in pevske scene z bogato scenografijo in kostumografijo. Ključna je tudi filmska glasba. Postala je tako priljubljena, da jo vsakodnevno vrtijo na lokalnih televizijah in radijskih postajah. In čeprav Indijci še vedno uprizarjajo indijske rituale in njihov vsakdan, poskušajo vse pogosteje v filme vnesti prvine kulture zahodnega sveta. »Indijski filmski slog je v nenehnem dogovoranjanju s filmsko tradicijo Hollywooda, medtem pa se vsebinsko obrača na ideološko dediščino in je tako branik tradicionalnih indijskih vrednot. Igralce, ne glede na lokacijo in obleko, bremenijo indijske težave, obremenjeni so s tradicionalnimi vrednotami ter pogosto razprti med družino in ljubljeno osebo,« je v svoji diplomski nalogi Bollywood: Od kod uspešnost indijskega filma zapisala Elizabeta Završnik.