Gradbeniška plača za štiri centimetre avtoceste

Vsega 2,4 kilometra ceste je stalo več kot 28 milijonov evrov.

Objavljeno
28. oktober 2011 20.01
Posodobljeno
29. oktober 2011 10.39
Boštjan Fon
Boštjan Fon

PERAČICA – Rahlo do pretežno majava vlada Boruta Pahorja se je letos že proti pomladi spotikala ob lastne obljube, kakšnega kozla pa je sem in tja ustrelil tudi minister iz njegovega kabineta. Tako je prometnik Patrick Vlačič maja, ko je Gorenjcem zaradi motoviljenja gradbincev okoli odseka med Peračico in Podtaborom že pošteno pohajalo potrpljenje (ko so se javno razgrnili osnutki za avtocestni odsek, so ga odgovorni obljubljali dograjenega leta 1998!), sredi parlamenta izjavil, da bo krak odprl avgusta, sredi največje turistične sezone.Tam gori živeči domorodci besedam niso zaploskali, pa ne zato, ker naj bi bili skopi celo pri takem početju, temveč zato, ker mu nihče ni verjel. Da so imeli prav, je dokaz prisotnost ministra na odprtju tik pred dnevom mrtvih.

Trije miljoni gor ali dol

Simbolika gor ali dol, kolobocij je končno konec, cesta je odprta za promet, a se ob tem zastavlja kup vprašanj. Recimo tole, ki ga klepljemo iz izjave Darsa: »Vrednost opravljenih del na dograjenem smernem vozišču avtoceste Peračica–Podtabor, katerega trasa poteka skozi predor in prek treh viaduktov, znaša 28,45 milijona evrov.« Odsek je dolg 2,4 kilometra, na samem viaduktu Peračica pa nam je predsednica uprave Darsa Mateja Duhovnik šla razlagati, da je vrednost okoli 25 milijonov evrov. Saj, tri milijončke gor ali dol ... Ali pa Duhovnikova sploh ni prebrala, kaj so v vabilu na odprtje pisali njeni podrejeni?

Bodeči podatki

Čeprav naj bi bil z inženirskega vidika odsek Peračica–Podtabor precej zahteven zalogaj, pa vendar bode v oči podatek, da je vsak meter tega odseka vreden toliko kot dvanajst neto povprečnih slovenskih mesečnih plač oziroma po podatkih, ki smo jih dobili avgusta med delavci Primorja na viaduktu, kot petindvajset njihovih mesečnih plač! Torej je vsakih štiri centimetre tega odseka ena mesečna gradbeniška plača! Nova direktorica Primorja Marjana Novak, ki se bo z domačih Jesenic lahko zdaj po izgrajenem delu trase lagodno vozila na delovno mesto v Ajdovščino, je bila skrita med množico na odprtju, Duhovnikova pa je povedala, da izvajalcem in podizvajalcem Dars ni dolžan nič.

Torej je Novakova lahko mirna, ne pa morda zaskrbljena kot prejšnji šef Primorja Dušan Černigoj. Skupaj z gradbenim baronom firme SCT Ivanom Zidarjem, SCT je pred Ajdovci deloval na Peračici do Podtabora in do bankrota, sta ravno včeraj, torej na dan odprtja, morala sesti na zatožno klop v sojenju zaradi afere Čista lopata, namesto da bi družno prerezala trak.

VEČ V TISKANI IZDAJI SLOVENSKIH NOVIC: Ali na Darsu vedo, koliko denarja so porabili po nepotrebnem?