Splošna javnost Agencijo Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) bolj pozna po njenih javnih evidencah, ki so uporabnikom na voljo brezplačno, kot po tem, da opravlja plačljive bonitetne storitve.
Registrirati se želijo kot evropska bonitetna agencija, tako da bodo še letos pripravili vlogo za pridobitev naziva, ki ga pričakujejo prihodnje leto. »Strateški cilj Ajpesa na področju opravljanja bonitetnih in drugih tržnih storitev je zagotavljati tiste, ki izboljšujejo kakovost in varnost poslovnega okolja.
Ker smo izvajanje bonitetne dejavnosti že prilagodili strogim zahtevam uredbe EU o bonitetnih agencijah tako glede kakovosti in neodvisnosti ocenjevanja kot tudi glede preglednosti bonitetnih ocen, pridobitev statusa registrirane bonitetne agencije na bonitetne ocene ne bo vplivalo.
Bo pa zagotovilo kredibilno potrditev, da bonitetne ocene pripravljamo v skladu z načeli in usmeritvami uredbe, s prihodnjim mednarodnim nadzorom pa tudi vzdrževanje kakovosti bonitetnih ocen v prihodnosti,« pojasnjujejo v Ajpesu. Registrirane bonitetne agencije morajo v centralnem registru redno objavljati letno poročilo o preglednosti bonitetnega ocenjevanja z vsemi zahtevanimi podatki.
V Evropi je v skladu z uredbo zdaj registriranih 38 bonitetnih agencij, od tega jih je 16 podružnic velikih bonitetnih agencij Fitch, Moody's in S & P.