Iztirjena dizlarka izvlečena iz Ljubljanice

Pred dvigom je bil rezervoar za gorivo zatesnjen s peno, s čimer so preprečili iztekanje morebitnega še preostalega goriva.

Objavljeno
24. februar 2011 16.16
Mi. S./STA
Mi. S./STA
LJUBLJANA – Do predvidoma 18. ure bo lokomotiva premaknjena na končno mesto, kjer bo v petek opravljen njen pregled. Potem ko bodo z lokomotive odstranjeni morebitni še uporabni deli, bo lokomotiva razrezana.

Delavci Slovenskih železnic pa so v sredo odstranili razsuti tovor na tirnem zaključku v Zalogu, dele iztirjenega vagona in lokomotive ter pripravili lokomotivo za izvlek. Železniška tovorna vagona, ki sta v nedeljo skupaj s premikalno lokomotivo iztirila zaradi naleta, sta bila že odstranjena.

Dvig je trajal skoraj ves dan

Intervencijska skupina je po tem, ko je bil slepi tir podaljšan za 15 metrov in ko so lahko pripeljali dvigalo do mesta izrednega dogodka v Zalogu, v torek izvlekla še zadnji vagon, ki je bil na brežini. Izvlek vagona je bil tehnično zahteven in je trajal ves dan. Železniški promet pa med odpravo posledic izrednega dogodka ni bil oviran.
Med tehničnim reševanjem iztirjene lokomotive sodeluje Gasilska brigada Ljubljana, pod nadzorom katere bo intervencijska skupina danes izčrpala vse tekočine in maziva iz lokomotive ter odstranila nekatere dele lokomotive. Za to zadolženi delavci si bodo ogledali poškodovane infrastrukturne objekte in začeli potrebna popravila.

Vsaj pol milijona evrov škode

Oceno dejanske okoljske škode in njene posledice bo mogoče podati po opravljenem ogledu, po nestrokovnih ocenah pa je nastalo za do 500.000 evrov škode. Po do zdaj znanih podatkih je iz lokomotive v zemljo izteklo do 1000 litrov goriva. Širitev okoljske škode je v nedeljo z namestitvijo lovilnih čreves in pivnikov preprečila Gasilska brigada Ljubljana.

Interna preiskava še poteka, zato vzroki za izredni dogodek še niso znani.