Malo podjetje z veliko priložnostjo

Agitavit Solutions bo letos zrasel za 15 odstotkov.

Objavljeno
14. junij 2017 21.05
Posodobljeno
08. maj 2018 13.47
Jan Bratanič
Jan Bratanič
Delo bo v prihodnjih mesecih predstavilo 20 podjetij in na koncu izmed teh s pomočjo strokovne komisije izbralo podjetniško zvezdo. Kdo so naše podjetniške zvezde? To so podjetja, ki rastejo, zaposlujejo, vlagajo v razvoj, izvažajo, inovirajo in so družbeno odgovorna. To so podjetja prihodnosti.

Medijska hiša Delo je vsak december od leta 2013 dalje izdala posebno prilogo Podjetniške zvezde, v kateri smo v intervjujih in zgodbah predstavili uspešne slovenske podjetnike ter analizirali nekatere vidike gospodarstva, kot so izvoz, zagonska podjetja, digitalizacija in tako dalje. Projekt smo letos še razširili.

Ljubljana – Podjetje Agitavit Solutions spada v skupino manjših podjetij z Delovega seznama Podjetniških zvezd, a je zagotovo med najbolj obetavnimi, saj ponuja podjetjem roko na poti prehoda v svet digitalizacije – pot v prihodnost, kjer bodo tisti, ki ne bodo sprejeli tehnološkega napredka, ostali daleč za konkurenco.

»Kmalu se bomo morali razširiti,« je Anka Brus, direktorica podjetja Agitavit Solutions, pokazala po prostoru polnem računalnikov in programerjev. Agitavit je bil ustanovljen z vizijo krojenja rešitev za poslovne izzive strank, in to s pomočjo informacijske tehnologije. Že od začetka leta 2003 so usmerjeni predvsem na tiste procese, za katere še ni obstajal izdelan produkt na trgu. V razvoj unikatnih rešitev po meri. In tu se skriva poslovni uspeh, ki se bo nadaljeval tudi letos. Brusova pričakuje namreč 15-odstotno rast prihodkov.

Uresničevanje tega cilja pomeni tudi novo zaposlovanje. »Že letos smo zaposlili šest novih sodelavcev, ekipo pa bomo širili še naprej,« je dejala Brusova. Skupno zaposlujejo že 80 ljudi, kar je vsaj dvakrat več kot pred tremi leti.

Zaposlovati je bilo nekoč lažje

V Agitavitu iščejo nove moči predvsem med razvijalci programske opreme, projektnimi vodji in svetovalci. Toda zaposlovanje postaja v praksi precej težje, kot je bilo še pred nekaj leti. Ponudba služb na trgu informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) namreč že presega povpraševanje. »Mnogi potencialni zaposleni postavljajo pretirane zahteve, hočejo visoke plače, in to nemalokrat brez vsakršnih izkušenj,« govori – tokrat iz izkušenj – Brusova in dodaja, da si zato veliko pomagajo s študenti. »Po praksi se večina tistih, ki se ne odpravi v tujino, odloči za zaposlitev pri nas.«

Pred tistimi, ki se odločijo ostati, je vsekakor pestra prihodnost. Agitavit je dinamično podjetje, ki je porabilo pet let, da je ustvarilo prvi milijon evrov prihodkov. Od leta 2008 do konca lanskega leta pa so ti zrasli za več kot trikrat na 3,9 milijona evrov. Denarni tok iz poslovanja (EBITDA), ki kaže poslovno zdravje podjetja in njegovo sposobnost za nova vlaganja, se je med letoma 2013 in 2016 potrojil na dobrih 800.000 evrov, medtem ko je čisti dobiček lani dosegel 688.000 evrov.

Nemčija ostaja glavni fokus

Med cilji za prihodnost je rast dodane vrednosti na zaposlenega, ki je lani dosegla skoraj 55.000 evrov, kar je krepko nad slovenskim povprečjem. Drugi pomemben cilji je rast prometa. Agitavitovi prihodki naj bi letos dosegli približno 4,5 milijona evrov. Med ostalimi ključnimi cilji pa Brusova izpostavlja še rast storitev in rešitev v oblaku in povečanje deleža na tujih trgih, kjer danes ustvarijo dobrih 70 odstotkov vseh prihodkov.

Najpomembnejši trg je nemški, a ambicije so še krepiti rast in tržni delež na tem trgu. »Aktivno iščemo nove priložnosti prek obiskov potencialnih strank, udeležb na sejemskih prireditvah in namenskih dogodkih ter s prijavami na razpise,« je dejala Brusova, ki je nad slednjimi v Sloveniji bolj kot ne razočarana. »V Sloveniji je vse preveč poudarka na denarju in premalo na vsebini.« V Nemčiji imajo na drugi strani podjetja, ki se prebijejo v zadnji krog, možnost revidirati svojo ponudbo in jo še približati željam kupcev.

Foto: Roman Šipić/Delo

Kako pri Agitavitu prepričajo stranke, da se odločijo zanje? Najprej je ključna ustrezna rešitev, nato pa tudi komunikacija s stranko. »Pomembno je, da stranka dobi zaupanje, da verjame, da bo z nami projekt pripeljala do uspešnega zaključka.«

S pridobitvijo posla se seveda delo ne konča, kot pravi Brusova, je med zadovoljnimi strankami mnogo takšnih, ki se odločijo za ponoven nakup ali pa za priporočilo drugim. Tudi na ta način je Agitavit prišel do sodelovanja z zvenečimi imeni svetovnega gospodarstva, kot so med drugim: Sandoz Group, Hilti Corporation, Microsoft, Axalta Coating Systems, Bayerische Versorgunskammer, Münchensko letališče, Kolektor Group, Gen-I, Abanka in Mercator.

Digitalna prihodnost

Možnosti za rast je še veliko. »Ugotavljamo, da so področja napredne analitike, strojnega učenja in umetne inteligence v marsikaterem podjetju še vedno zelo nova in ne dovolj izkoriščena tema.« Tehnološki razvoj tako za Agitavit ni težava kot za nekatere, temveč priložnost.

Anka Brus Foto: Roman Šipić/Delo

In na katerem področju so največje možnosti za rast? Brusova med najbolj zanimivimi omenja področji interneta stvari (Internet of Things) in napovedne analitike. Zlasti slednje bo dobilo v prihodnosti še večji poudarek, saj bo podjetjem omogočilo boljše razumevanje poslovanja in na podlagi tega sprejemanje boljših poslovnih odločitev. Trend je tesno povezan s konceptom industrije 4.0 in digitalizacijo proizvodnih procesov, zaradi katerih bodo imela podjetja na voljo ogromno količino podatkov. Le uporabiti jih bodo morala znati.