Vodilni v športni analitiki

Tehnični razvoj produkta za stavniške hiše po svetu poteka v Sloveniji.

Objavljeno
17. maj 2017 19.38
Posodobljeno
08. maj 2018 13.50
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Izbor podjetniških zvezd

Podjetje Sportradar (prej Klika) je tretje izmed 20 malih in srednje velikih podjetij, ki jih bomo v okviru projekta Delove podjetniške zvezde predstavljali do sredine septembra, in sicer vsak četrtek v Delu in vsak zadnji petek v poslovnem tedniku Svet kapitala. Izmed nominiranih podjetij, ki jih je uredništvo Dela izbralo tudi na podlagi podatkov Agencije RS za javnopravne evidence in storitve (Ajpes), bo nato strokovna komisija izbrala zmagovalca. Temu bo nagrada podeljena 19. oktobra v Ljubljani.

Ljubljana – Skupina Sportradar je vodilno podjetje na svetu za analitiko športnih podatkov. V Sloveniji deluje njihov razvojni center, ki se jim je, takrat še kot podjetje Klika, pridružil leta 2012. »Ostati želimo največja pisarna IT v skupini Sportradar,« pa napoveduje Simon Dudnjik, ki vodi pisarno v Ljubljani.

Zagonsko podjetje Klika so leta 2003 ustanovili Andrej Bratko, Luka Ferlan, Borut Jerič, Žiga Mahkovec in Gregor Rebolj, ki so hoteli ustvariti sodoben inovacijski center za razvoj programske opreme. Devet let po tem je Klika postala del globalne skupine Sportradar, enega vodilnih svetovnih ponudnikov podatkov in statistik, povezanih s športom, ter naprednih tehničnih rešitev.

Luka Ferlan in Simon Dudnjik Foto: Mavric Pivk/Delo

Skupina s sedežem v Švici ima več kot 1800 zaposlenih na 30 lokacijah in več kot 800 strank po vsem svetu. Solastniki Sportradarja so posredno tudi nekdanji košarkar NBA Michael Jordan, lastnik kluba NBA Dallas Mavericks Mark Cuban in poslovnež Ted Leonsis.

Od vključitve v skupino Sportradar je večina ekipe Klike ostala, delo v podjetju pa se je spremenilo. »Prej smo delali bolj projektno in nismo imeli produktov. Zdaj pa so naš osnovni fokus produkti. S tem smo morali spremeniti tudi miselnost, saj imaš pri razvoju drugačne prioritete in cilje,« pravi direktor podjetja Luka Ferlan in nadaljuje: »Oboje ima svoje prednosti in slabosti. Pri projektih je dobro, ker so kratki, vedno lahko kaj novega poskusiš, raziskuješ področja. Najteže pa je pridobiti vztrajnost, da delaš eno stvar in jo nenehno izboljšuješ, kar je nujno pri produktih. S tem pa pridejo tudi druge prednosti, saj postajaš na svojem področju vse večji strokovnjak.«

Zaposleni se sprostijo tudi ob igranju kitare. Foto: Mavric Pivk/Delo

Na globalni ravni je Sportradar vodilni na trgu, čeprav se je nekaj konkurentov konsolidiralo, združilo. Sportradar je bil nekaj časa celo edini, ki je imel celotno ponudbo podatkov za vsa področja športnih stav. Stranke Sportradarja so po vsem svetu, v zadnjih dveh letih pa so zelo okrepili položaj na trgu ZDA. Predvsem potem, ko so dobili pravice za NBA. Prej so jih imeli že za NHL, Nascar, ITF.

Sportradar Slovenija, ki ima 120 zaposlenih, dela večinoma za matično družbo. Okoli deset odstotkov posla še vedno opravijo za lokalne naročnike, ki prihajajo iz različnih panog. Med temi so Zavarovalnica Triglav, za katero so nazadnje naredili aplikacijo za napovedovanje skokov v Planici, Elektro Ljubljana in Telekom Slovenije.

Povezovanje z lokalnim okoljem

Povezovanje z lokalnim okoljem je pomembno tudi zaradi iskanja novih sodelavcev. Prav tu imajo v zadnjih letih težave. Konkurenca v IT-panogi je namreč velika, zato je iskanje izkušenih kadrov izziv. »Ne dajemo tako velikega poudarka izobrazbi, razen za specifična dela. Pri iskanju kadrov za delo v razvoju izobrazbe praktično ne gledamo, za nas so pomembne izkušnje. Prav v tem pa je težava, saj imajo v zadnjih letih študenti zaradi obvezne prisotnosti na predavanjih in vajah po končanem študiju premalo izkušenj,« pravi Ferlan.

Tako je bilo nekaj časa težko dobiti mobilne razvijalce. Zdaj je malo laže, ker je povpraševanje večje, je tudi kadrov več. Še vedno pa je teže priti do dobrih seniorskih zalednih razvijalcev, ki jih ni veliko in so bolj zvesti zaposlovalcem, ki se tudi potrudijo, da jih zadržijo.

V sodelovanju s fakulteto za elektrotehniko so lani prvič izvedli natečaj Digital Sports Innovation Challenge, s katerim so študente povabili, da razvijejo nov in inovativen izdelek s področja športne analitike. Zmagovalna ekipa Zlata ribica zdaj z mentorji podjetja v prostorih v Ljubljani razvija idejo naprej. Enkrat na četrtletje preverijo, kakšen je njihov napredek, projekt pa bodo končali septembra. Idejo za tovrstne izzive so prenesli iz Klike, kjer so izvajali Klikatone. Zdaj pa bodo študentske izzive izvajali še v drugih državah, kjer deluje Sportradar.

V podjetju je 120 zaposlenih. Foto: Mavric Pivk/Delo

Organizacija skupine ni zelo hierarhična, saj enote po svetu med seboj veliko sodelujejo. »Skoraj vsak tim ima v svoji pisarni sodelavca iz druge pisarne in obratno. To je za nas nujno. Vodje lokalnih pisarn smo samostojni pri odločanju o zaposlovanju, izobraževanju in drugih stvareh. Razdelili smo se po znanju. V Ljubljani smo močni pri vmesnikih za uporabniško izkušnjo, dizajnu in mobilnih aplikacijah, poleg tega pa celoten tehnični razvoj produkta za stavniške hiše poteka v Ljubljani. Po tem smo bili znani že kot Klika,« razlaga Ferlan.

Cilj Sportradarja je rast, med 35 in 40 odstotki na leto. »Imamo dobre pogoje za razvoj, tako ne vidimo razloga, da se skupaj s skupino ne bi širil tudi naš razvojni oddelek v Sloveniji. Ostati želimo največja IT-pisarna v skupini Sportradar,« sklene Dudnjik.