S črtnimi kodami do posla z Ikeo

Po profitni marži so uspešnejši od Mercedes Benza.

Objavljeno
24. maj 2017 21.58
Posodobljeno
08. maj 2018 13.49
Jan Bratanič
Jan Bratanič
Delo bo v prihodnjih mesecih predstavilo 20 podjetij in na koncu izmed teh s pomočjo strokovne komisije izbralo podjetniško zvezdo. Kdo so naše podjetniške zvezde? To so podjetja, ki rastejo, zaposlujejo, vlagajo v razvoj, izvažajo, inovirajo in so družbeno odgovorna. To so podjetja prihodnosti.

Medijska hiša Delo je vsak december od leta 2013 dalje izdala posebno prilogo Podjetniške zvezde, v kateri smo v intervjujih in zgodbah predstavili uspešne slovenske podjetnike ter analizirali nekatere vidike gospodarstva, kot so izvoz, zagonska podjetja, digitalizacija in tako dalje. Projekt smo letos še razširili.

Ljubljana – Šenčurski Euro Plus je že nekaj časa v samem vrhu med razvojnimi podjetji na področju programskih rešitev za označevanje. Izdeluje programsko opremo za oblikovanje in tiskanje etiket s črtno kodo in RFID identifikacijo.

»Podjetjem pomagamo zmanjševati zapletenost označevanja in odpraviti tveganja za napake. Z uporabo naših rešitev podjetja znatno povečajo učinkovitost logističnih procesov, dosegajo skladnost z vse strožjimi uredbami na področju označevanja, znajo bolje izkoriščati poslovne priložnosti in nižajo stroške poslovanja,« je direktor Matej Košmrlj ponosen na produkte podjetja Euro Plus, ki v tujini deluje pod znamko NiceLabel.

To je tudi ime mednarodne skupine, ki ima izpostave v Singapurju, na Kitajskem v Šanghaju, ZDA in tudi Nemčiji. Poslovna strategija je jasna: nadaljnja rast.

Foto: arhiv podjetja

Matično podjetje v Sloveniji trenutno zaposluje 70 ljudi, vseh zaposlenih v skupini je 115. Do konca leta bo število zaposlenih v supini NiceLabel naraslo za vsaj 20, pravi Košmrlj in dodaja, da bodo zaposlovali predvsem v prodaji in na področju tehničnih storitev.

Podvojitev prihodkov v petih letih

Zaposlovanje je zagotovo eden izmed kriterijev, zaradi katerih, smo podjetje Euro Plus na Delu izbrali med tiste, ki se potegujejo za naziv Podjetniška zvezda. Šenčursko podjetje je ob tem povsem nezadolženo, v lanskem letu denimo ni imelo ne dolgoročnih ne kratkoročnih finančnih obveznosti.

Za povečavo kliknite na grafiko.

Hkrati pa se ponaša tudi s precej nizkim kreditnim tveganjem – kazalec kaže, kakšna je verjetnost, da stranke ne poravnajo odprtih terjatev. A to pravzaprav ne čudi. Med največjimi kupci sta med drugimi modna velikana H&M in Benetton, pa novomeška Krka, ameriška kozmetična skupina Avon, farmacevtski gigant Boots, nemški industrijski konglomerat Siemens, proizvajalec kmetijske avtomatizacije John Deere in vsem poznana švedska Ikea.

S profitno maržo v višini 21 in nekaj odstotkov je Euro Plus uspešnejši denimo od Mercedes Benza, medtem ko z dodano vrednostjo na zaposlenega pri dobrih 88.000 evrih za vsaj dvakrat presega slovensko povprečje. Znesek bi lahko sicer ob novem zaposlovanju v letošnjem letu nekoliko padel, na dolgi rok pa bo ob uresničevanju napovedi Košmrlja verjetno še naprej plezal navzgor.

V matičnem, slovenskem podjetju, naj bi letos ustvarili dobrih 10 milijonov evrov prihodkov, kar je približno dva milijona evrov več kot lani, medtem ko naj bi bili prihodki globalne skupine NiceLabel še precej višji. Koliko in o kakšnih zneskih je govora, zaradi občutljivosti podatkov nismo izvedeli. A načrti so smeli: »V petletnem obdobju od leta 2012 do konca leta 2016 smo podvojili prihodke,  podoben trend rasti pričakujemo tudi v obdobju naslednjih petih let,« je samozavesten Košmrlj.


Matej Košmrlj, direktor podjetja Euro Plus Foto: Janez Pelko

Japonska odskočna deska

Šenčursko podjetje je doživelo prvi veliki preboj še v prejšnjem stoletju, ko je pridobilo zaupanje japonskega proizvajalca industrijskih tiskalnikov Sato, ki je rabil pomoč s šumniki. V tem tisočletju so sledili še večji preboji na tuje.

»V zadnjih letih smo bistveno okrepili svojo prisotnost v segmentu rešitev za velika podjetja, s katerimi v stik stopamo prek svoje partnerske mreže, vse bolj pa tudi neposredno,« je dejal Košmrl, ki je najbolj vesel, kadar na podlagi priporočil naročniki kar sami potrkajo na njegova vrata.

»Pri vsem tem nas dejstvo, da smo podjetje s slovenskim lastništvom in sedežem v Sloveniji, ni nikoli oviralo,« ugotavlja Košmrlj in dodaja, da je za kupce in partnerje vedno na prvem mestu zgolj kvaliteta izdelkov in storitev ter upoštevanj dobrih poslovnih običajev.