Plastika Skaza: Šesturni delovnik daje dobre rezultate (VIDEO)

Vizija podjetja Plastika Skaza je, da ostane med desetimi najboljšimi eko podjetji.

Objavljeno
04. julij 2019 06.00
Posodobljeno
05. julij 2019 07.13
Bart Stegeman (levo) in Robert Agnič poudarjata trajnostno naravnanost podjetja.
Ljubljana, Velenje – Vizija podjetja Plastika Skaza je, da ostane med desetimi najboljšimi eko podjetji v Evropi in da postavlja trende na področju plastike, pravi direktorica Tanja Skaza. Letos načrtujejo 50 milijonov evrov prihodkov, kar je 20 odstotkov več kot lani, v petih letih pa sto milijonov evrov.

Velenjsko podjetje Skaza za proizvodnjo plastičnih izdelkov prihodke ustvarja na več segmentih, pomembnejši so trije: pohištvena industrija (45 odstotkov prihodkov), kjer delajo, denimo, stole iz polikarbonata za Ikeo, ki je narejen v 20 odstotkih iz recikliranega materiala, elektro industrija (40 odstotkov prihodkov), kjer delajo, denimo, elektro omarice, in izdelki lastne blagovne znamke (10 odstotkov prihodkov).

100
milijonov evrov prihodkov nameravajo doseči v prihodnjih petih letih


Vsak prodajni steber ima prodajne hite, najbolj pa so ponosni na izdelke svoje blagovne znamke, kot so plastični lončki za večkratno uporabo, narejeni iz sladkornega trsa, inovativni kompostnik Bokashi Organko 2 ter set za piknik in kampiranje Pick&Go.

»Včasih so se pojavljali dvomi, kako bo plastika lahko postavljala trende. Mi smo trendsetterji že s tem, ker ne uporabljamo navadne plastike, ampak ekološko, biorazgradljivo plastiko oziroma materiale iz sladkornega trsa. Tu smo naredili velik preskok,« poudarja Tanja Skaza. Kot pravi, je njihov cilj zmanjšati emisije v okolju in kupce ozavestiti, da ni več treba uporabljati plastike za enkratno uporabo, ampak so z izdelki za večkratno uporabo precej bolj prijazni do okolja.

Bart Stegeman, direktor preskrbovalne verige in IT, pravi, da samo z brizganjem plastike ne bodo med top deset eko podjetji: »Po eni strani naši izdelki pomagajo uporabnikom spreminjati navade in prispevajo k trajnostnemu razvoju. Po drugi strani pa izdelujemo izdelke iz recikliranega materiala in – kot pri izdelkih naše blagovne znamke – iz sladkornega trsa.« Izdelek Pick&Go ima zelo dober vpliv na okolje v primerjavi z enakimi izdelki iz drugih materialov. Znamo izračunati, kakšen vpliv ima določen izdelek na okolje, in to bi lahko kot storitev ponudili tudi trgu, dodaja. V podjetju nameravajo tako višjo dodano vrednost ob izdelkih dosegati tudi s celostnimi storitvami na področju trajnostnega razvoja.

image
Tanja Skaza: »Želim si, da kdor koli bo naju z možem zamenjal, bo v vodenje dobil podjetje z zdravimi temelji in pravo ekipo ter da bo nadaljeval sedanjo kulturo, vrednote in poslanstvo.«
Fotografiji Uroš Hočevar


Analiza izdelkov Pick&Go je pokazala, da ima proizvodnja produktov iz biopolietilena, ki ga pridobivamo iz sladkornega trsa, pozitiven vpliv na zmanjševanje globalnega segrevanja. Rastline med rastjo s fotosintezo porabijo več ogljikovega dioksida, kot ga nastane med proizvodnjo izdelka. Uporaba recikliranega polipropilena za proizvodnjo Bokashi Organka 2 je zmanjšala okoljske kazalce, s katerimi ovrednotimo vpliv tehnologije, materiala ali procesa na okolje v povprečju za 39,4 odstotka. Z uporabo reciklirane plastike pomembno vplivamo na razvoj krožnega gospodarstva in vpeljujemo dobre prakse, pojasnjujejo v podjetju.
 

Z izvozom do 92 odstotkov prihodkov


Plastika Skaza je lani dosegla 40 milijonov evrov prihodkov in 1,3 milijona evrov čistega dobička. Za letos predvidevamo, da bomo dosegli 50 milijonov evrov prihodkov, ta trend rasti si želimo ohraniti tudi v prihodnjih letih, pove tehnični direktor Robert Agnič. Na tujih trgih so ustvarili 92 odstotkov prometa. Najpomembnejši trgi so Nemčija, Grčija, Velika Britanija, Švica, Francija in Švedska.

Čez deset ali 15 let bo polovica Slovenije imela šesturni delovnik, ker bosta tudi avtomatizacija in digitalizacija prevzeli del operativnega dela.


Načrt podjetja je, da bi v petih letih dosegli 100 milijonov evrov prihodkov, pravi Tanja Skaza in predstavi še nekatere druge načrte podjetja za prihodnost. Želijo dobiti naziv employer brand. »Za zaposlene si želimo imeti dobro organizacijo, kjer se bo vsak počutil kot del podjetja ter bo vedel, kaj sta njegova dodana vrednost in njegovo poslanstvo. Postati želimo novodobna organizacija, kjer se zaposlene posluša, sliši, kjer soustvarjajo to zgodbo in njihove ideje štejejo,« pojasnjuje. Za prihodnje leto napoveduje nov izdelek za mlade iz novega materiala na bioosnovi, ki ga razvijajo v podjetju. V podjetju vodijo tudi proces robotizacije in digitalizacije. Z uvajanjem novih tehnologij bo vse manj ljudi za stroji v proizvodnji, kjer njihovo delo prevzemajo roboti, več pa jih bo ustvarjalo nove izdelke.
 

Bolj zadovoljni zaposleni in kupci


Plastika Skaza zaposluje 355 ljudi, za letos načrtujejo nove zaposlitve. Letos so število izmen v proizvodnji zmanjšali s štirih na tri. »Delavci v proizvodnji in operaterji strojev so prej delali med vikendi, niso bili doma. To je bil prvi ukrep za bolj zadovoljne zaposlene. Le nekaj jih je zaradi omejitev strojev še na štirih izmenah, kar se bo po kolektivnem dopustu tudi spremenilo,« pove Stegeman,

V nekaterih oddelkih režije – računovodstvo, operativna nabava … – pa testirajo šesturni delovnik. »Zelo je pomembno, da so ljudje bolj zadovoljni ter da so v teh šestih urah bolj produktivni in uspešni. To je zmagovalna kombinacija. Že zdaj se vidi, da delo gladko teče. Zaposleni niso utrujeni, naredijo manj napak, kupci so bolj zadovoljni. Čez deset ali 15 let bo polovica Slovenije imela šesturni delovnik, ker bosta tudi avtomatizacija in digitalizacija prevzeli del operativnega dela,« je prepričan Stegeman.

Ker se delovna doba daljša, bomo s šesturnim delovnikom laže dlje časa delovno aktivni, učinkoviti in uspešni, dodaja Agnič: »S tem motiviramo zaposlene, da sami najdejo možnosti, da delo opravijo v manj časa.«


 

Z novim letom novo vodstvo


Plastika Skaza je družinsko podjetje v lasti zakoncev Igorja in Tanje Skaze, ki podjetje tudi vodita. A sta umik z direktorskega položaja že napovedala.

»Do konca leta bom menedžersko in lastniško vlogo stoodstotno opravljala,« napoveduje Tanja Skaza: »Želim si namreč, da kdor koli bo naju z možem zamenjal, bo v vodenje dobil podjetje z zdravimi temelji in pravo ekipo ter da bo nadaljeval sedanjo kulturo, vrednote in poslanstvo. V prihodnjem letu pa bom še vedno solastnica in postala bom nadzornica. Želim si, da novo vodstvo s svojo kreativnostjo pokaže, kako bi bolje vodili podjetje. Verjamem, da znamo biti lastniki včasih zaviralci. Ne dogaja se pogosto, da družinska podjetja imenujejo menedžerje v svoja podjetja. Vendar menedžer ni obremenjen s kapitalom, investicijami, ampak si prizadeva, da bo podjetje raslo kadrovsko, z novimi izdelki, trgi …« Novo vodstvo bodo predvidoma predstavili septembra.