Prvo srečanje nominiranih podjetij

Delove podjetniške zvezde letos nadgrajene s srečanjem dosedanjih kandidatov za zvezde

Objavljeno
25. marec 2019 05.00
Posodobljeno
25. marec 2019 05.00
Udeleženci prvega srečanja nominiranih podjetij za Delovo podjetniško zvezdo so si ogledali proizvodnjo Kolektorja v Idriji. FOTO: Leon Vidic/Delo
Projekt Delova podjetniška zvezda (DPZ) je medijska hiša Delo letos nadgradila s srečanjem vseh doslej nominiranih podjetij s ciljem izmenjave znanja in praks med podjetji, ki so uspešna na različnih področjih. Prvo srečanje, ki so se ga udeležili tudi člani strokovnih komisij in predstavniki uredništva, je gostil koncern Kolektor v Idriji, ki je gostom tudi razkazal svojo proizvodnjo.

Udeležencem srečanja je Stojan Petrič, predsednik uprave družbe FMR, predsednik nadzornega sveta Kolektor Holdinga ter predsednik strokovne komisije za izbor Delove podjetniške zvezde, predstavil koncern Kolektor, enega od vodilnih igralcev v globalnih nišah komponent in sistemov za avtomobilsko industrijo, elektroenergetike ter inženiringa in tehnoloških sistemov in ki ima okoli 5000 zaposlenih. Kot je med drugim povedal Petrič, so v zadnjih 25 letih spremenili koncept razmišljanja in koncept, kako vidijo Kolektor. Tako so od leta 1994 naredili tržno diverzifikacijo na komutatorskem programu, potem pa še produktno diverzifikacijo in internacionalizacijo.

image
Glavni direktor Dela Andrej Kren (prvi z leve), član strokovne komisije Marko Jaklič, predsednik uprave FMR Stojan Petrič, direktorica Dela Nataša Luša in odgovorni urednik Dela Uroš FOTO: Leon Vidic/Delo


Veliko so vložili tudi v digitalizacijo, katerega izziva so se lotili pred dobrima dvema letoma. In sicer najprej z ustanovitvijo sklada tveganega kapitala Kolektor Ventures, nato še z vzpostavitvijo internega industrijskega pospeševalnika Kolektor Labs. Danes ekipa mladih talentov deluje kot Kolektor Digital in s prebojnimi rešitvami za pametne tovarne prihodnosti gradi četrti poslovni steber koncerna.


Izzivi digitalne transformacije


Digitalna transformacija je izziv, s katerim se danes srečujejo praktično vsa podjetja. Kako se je tega izziva lotil Kolektor, so predstavili Valter Leban, član uprave Kolektor Group, Mateja Lavrič, direktorica sklada tveganega kapitala Kolektor Ventures in dr. Marko Thaler, vodja Kolektorja Labs.

image
Gostje na ogledu proizvodnje Kolektorja. FOTO: Leon Vidic/Delo


Kot je poudaril Leban, poganjajo prihodnost, in to z inovativnostjo in operativnostjo, ki mora rezultirati tudi v rasti, tako na področju avtomobilske industrije, energetike, gradbeništva, kakor tudi v digitalizaciji. Lavričeva pa je dodala, da je močan motivator tudi ta, da se sami pozicionirajo v digitalni ekonomiji. Obenem želijo koncernu zagotavljati prihodnjo rast, zato investirajo tudi v eksponentne tehnologije, hkrati pa ustvarjajo in ohranjajo visoko kakovostna delovna mesta v lokalnem in regionalnem okolju.

image
Mateja Lavrič, direktorica sklada tveganega kapitala Kolektor Ventures. FOTO: Leon Vidic/Delo


Po besedah Mateje Lavrič je Kolektor Digital nastal predvsem zato, da združuje bogato domensko znanje Kolektorja z eksponentnimi tehnologijami, katere se zatem lahko tudi lansira na tržišču. Deluje predvsem na petih področjih: simulacijske tehnologije oz. digitalni dvojčki, umetna inteligenca, robotika, obogatena resničnost/virtualna resničnost in digitalne platforme.

image
Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Aleš Cantarutti, glavni direktor Dela Andrej Kren, direktorica Dela Nataša Luša, odgovorni urednilk Uroš Urbas in ekonomist Marko Jaklič. FOTO: Leon Vidic/Delo


Marko Thaler je udeležencem predstavil izbor projektov, ki so trenutno v projektni oziroma v industrijski fazi in ki pokrivajo področje zajema podatkov, inteligentne obdelave le-teh, sprejemanje ustreznih ukrepov in samega izvajanja.

image
Predsednik uprave FMR Stojan Petrič. FOTO: Leon Vidic/Delo