Leto dni po predstavitvi povsem novega velikega kupeja iz Modene je napočil čas za najhitrejšega in najdražjega velikoserijskega maseratija. V italijanski Modeni je ugledal luč sveta granturismo S. Njegova osupljiva mehanska vsebina temelji na že znanem kupeju in številčno omejeni serije alfe C8 competizione.
Granturismo S je v primerjavi z znanim kupejem še bolj razkošen in s črno motorno masko, temnejšima žarometoma, izrazitejšima stranskima pragovoma, v prtljažna vrata integriranim spojlerjem in recimo 20-palčnimi litimi platišči s sedmimi kraki še bolj dramatičen. Veliko bonbončkov skriva kabina z znano sedežno zasnovo 2+2. Sredinski del sicer usnjenih sedežev je oblazinjen z alkantaro. Drugačna je tudi sredinska konzola, kjer ročico samodejnega menjalnika nadomeščata stikali za vklop sekvenčnega menjalnika z dvolamelno sklopko in oznako MC-Shift. Sledi domišljija za doplačilo. Pozornost pritegnejo raznovrstno usnje, imenitni okrasni vložki in vratne obloge iz tkanine alutex s površinsko obdelavo s kovinskim prahom, ki ustvarja tridimenzionalni občutek.
Težko je opisati, s koliko strasti razvaja 4,7-litrski V8, ki se od izvorne 4,2-litrske izvedbe razlikuje po rdeče obarvanih motornih glavah. Veliko pove že zasuk ključa. Takrat se italijanski stroj z dvema vrstama valjev pod pravim kotom oglasi s huronskim zvokom, ki bi prebudil mrtveca. Največjo »krivdo« za to nosi temeljito predelan izpušni sistem s spremenljivo pretočnostjo. To uravnavata dodatna pnevmatska ventila, ki po potrebi skrajšujeta pot izpušnih plinov in zmanjšujeta njihovo dušenje. Ob zvočni kulisi, ki nastane, bližnji tekmeci spominjajo na kastrirane psičke. Nič manj adrenalinski niso izbruhi moči. Osemvaljnik zmore namesto 298 kW (405 KM) kar 323 kW (440 KM), s katerimi se granturismo izstreli z mesta do 100 km/h v 4,9 sekunde oziroma za tri desetinke hitreje kot osnovna izvedba. Prav tako zvezdniška je največja hitrost 295 km/h. Vsaj omembo si zasluži sekvenčni šeststopenjski menjalnik z dvolamelno sklopko, ki ponuja v primerjavi s klasičnim hidravličnim samodejnim menjalnikom več športnih in hkrati manj gosposko umirjenih užitkov.
Vsaj tako, kot je lahko za majhnega otroka mamljiv pogled na slaščičarsko vitrino, utegne biti maserati navdušujoč med ovinki. Podvozje s tršim vzmetenjem, bolj odzivnim blaženjem, zajetnejšim zadnjim stabilizatorjem, dodelanima prednjima zavornima kolutoma iz jekla in aluminija ter spredaj 245 in zadaj 285 milimetrov širokimi pnevmatikami zagotavlja še več dinamike in komunikativnosti. Novinec, ki ima klasično zasnovo s spredaj postavljenim motorjem in pred zadnjo premo nameščenim menjalnikom, se pelje lahkotno, predvidljivo in nič zahrbtno, pa naj bo hitrost še tako velika.
Maserati granturismo S je čistokrvna zmes romanskega temperamenta, izvrstne tehnike in klasičnih vrednot visoke športne šole, ki ni za vsak okus in še manj za vsak žep. Za peklenskega romana, ki bo do konca leta zaradi količinskih omejitev zapeljal le v tri slovenske garaže, je treba odšteti dobrih 144 tisoč evrov oziroma približno desetino več kot za osnovno izvedbo kupeja iz znamenite ulice Ciro Menotti v Modeni.