Čeprav naj bi bil to ferrari za tiste, ki doslej še niso našli pravšnjega zase in ki se bodo z njim v nedeljo odpeljali na potep, se dvomi, kaj ta drugačnost pomeni, razblinijo, ko voznik s pritiskom na gumb zbudi 4,3-litrski osemvaljnik. Iz štirih izpušnih cevi zadoni prepričljiva arija vrhunske tehnologije, od brbotajočih basov do predirljivih sopranov. V dolgih, hitrih in ostrih kratkih zavojih se z izjemno vodljivostjo in uravnovešenostjo izkaže transaxle zasnova s pravšnjo razporeditvijo mase med prednjim in zadnjim delom v razmerju 47 proti 53 odstotkov. Sedemstopenjski menjalnik z dvema sklopkama sicer ni F1 superfast 2, a kljub temu omogoča izjemno hitro sekvenčno prestavljanje z lopaticama ob volanu in celo peklensko speljevanje s posebnim štartnim programom (launch program). Deluje lahko tudi povsem samodejno. Druga možnost je ročni šeststopenjski menjalnik.
Da je to kljub vsemu pravi ferrari, ki ne more brez dirkaške tehnike, poleg drugih elementov zagotavlja sistem nadzora pogona F1-trac, ki lahko izjemno hitro prilagaja navor in nadzira ter vodi delovanje diferenciala, tako da ta omogoča celo za 20 odstotkov boljše pospeševanje iz zavoja. Sistem F1-trac je eden izmed temeljev izjemne vodljivosti in lahkotnosti californie, zato vožnja z njo v vsakdanjem, umirjenem prometu še zdaleč ni problematična.
Novi ferrari je izviren tudi po zasnovi prostora z oznako 2+, kar med drugim pomeni, da uporabnost prostora za prednjima sedežema ni povsem definirana. Na krajših poteh in ob solidarnosti spredaj sedečih se lahko tam peljeta še dva potnika. Povsem dovolj je prostora za otroška sedeža, ki so jima namenjena pritrdišča isofix. A še najbolj priročen je ta del notranjosti za kakšen večji kos prtljage. Ob zloženi strehi znaša prostornina prtljažnika 240, ob dvignjeni 340 litrov. Streha se po preprostem stisku na stikalo dvigne oziroma zloži v 16 sekundah.
California meri v dolžino 4563 mm, v širino 1902 mm in v višino 1308 mm. Njena medosna razdalja je 2670 mm. Motor doseže pri 7750 vrtljajih na minuto največjo moč 338 kW (460 KM) in pri 5000 vrtljajih na minuto največji navor 485 Nm. Od nič do 100 km/h pospeši v manj kot štirih sekundah, prvi kilometer iz mirovanja prevozi v 22,1 s, doseže največjo hitrost 310 km/h in v povprečju porabi 13,1 l bencina na 100 km.
V Maranellu naj bi izdelali 2500 ferrarijev california na leto. Pravijo, da so jih že razprodali, kar bo Ferrariju vsekakor pomagalo nadomestiti manjšo izdelavo drugih modelov, povpraševanje po katerih naj bi bilo skromnejše zaradi normalnega življenjskega cikla, hkrati pa bo laže prebrodil čas najbolj zaostrenih razmer na trgu. Pri ljubljanskem AC Maranello Autu zahtevajo za californio 198.849 evrov.
Iz sobotne tiskane izdaje Dela!